• Home
  • Știri
  • Propunere: Bacalaureat cu cel mult 10 probe în total, reintroducerea Matematicii la profilul „uman”, examen la două limbi străine

Propunere: Bacalaureat cu cel mult 10 probe în total, reintroducerea Matematicii la profilul „uman”, examen la două limbi străine

bacalaureat 1 1

Bacalaureat cu cel mult 10 probe. Este propunerea pe care Ministerul Educaţiei vrea să le-o prezinte elevilor de liceu, pentru susţinerea examenului maturităţii. Testarea la finalul celor 12 clase ar urma să se facă în scris şi oral, iar unele probe vor putea fi susţinute în timpul anului şcolar. Reprezentanţii elevilor privesc cu optimism noua structură a Bacalaureatului.

O probă la Matematică pentru elevii de la “uman”, alta din competențele de bază socio-umane pentru cei de la “real” și examen la două limbi străine – sunt propunerile care ar putea să schimbe examenul de Bacalaureat. Probele se adaugă celor de la Limba și literatura română, dar și celor obligatorii profilului. În total, cel mult 10 testări, la finalul cărora, absolvenții de liceu trebuie să obțină cel puțin media 6, pentru a avea diplomă de Bacalaureat.

„Considerăm că profilul absolventului de liceu ar trebui să aibă competențe minime cel puțin în toate domeniile, indiferent că urmează o anumită specializare, de exemplu “uman” sau “real”, a spus MIRUNA CROITORU, preşedinte al Consiliului Naţional al Elevilor, potrivit stiri.tvr.ro.

Specialiștii în educație atrag atenția că un Bacalaureat prost întocmit încurajează abandonul școlar.

„Atât timp cât există niște filiere, teoretic, această revenire pe sistemul multilateral dezvoltat, haideți să aibă de toate, îmi sună destul de ciudat. Da, într-adevăr că trebuie să aibă o cultură generală, dar cultura generală trebuie să fie cea pe care mă apuc s-o evaluez la final sau o construiesc pe parcurs? Întrebarea mea este: de ce ne concentrăm noi de fiecare dată pe evaluare și nu ne concentrăm pe predare-învățare?”, spune prof. univ. dr. ION OVIDIU P NIŞOARĂ, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei.

„În ce privește Bacalaureatul, nu am găsit deocamdată, în acest proiect, o coerență a lui. O identitate a Bacalaureatului, ca să știm exact ce măsoară acest Bacalaureat, ce ne așteptăm noi să știm de la un copil care termină 12 clase. Măsurile pe care le vedem par a fi niște îndreptări din tastatură. Asta este o experimentare foarte dăunătoare”, susține CIPRIAN MIHALI, conferenţiar universitar doctor, Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Dacă noua Lege a Educației va fi promulgată până la sfârșitul lunii martie, elevii care vor începe clasa a IX-a în această toamnă vor fi cei care vor da Bacalaureatul pe noua formă propusă.

Parteneri