Mihaela Bilic: ”PORNOGRAFIA alimentară ne face rău!

Mihaela Bilic: ”PORNOGRAFIA alimentară ne face rău!

Medicul nutriționist Mihaela Bilic a vorbit despre un truc care ne poate ajuta în lupta cu poftele alimentare.
E vorba de ceea ce nu vezi nici nu te tentează, e foarte bine să avem preferințe culinare, însă să le privim și să le avem la îndemână cât mai rar.
Nutriționistul a spus și în cadrul emisiunii LiveDoc – Doctorul Zilei, mâncarea întrunește toate simțurile omului. De aceea, este foarte ușor să ne alimentăm hipercaloric, gândindu-ne cât de reconfortantă este mâncarea preferată după o zi grea la serviciu sau o dispută cu partenerul. Așadar, redăm declarația Mihaelei Bilic de pe pagina de Facebook.
”Pe românește, ochii care nu se văd se uită. Însă nu despre iubire vreau să vă vorbesc, ci despre mâncare. Sau, de ce nu, despre iubirea pentru mâncare.
Înțelepciunea populară are dreptate, indiferent de limba pe care o folosim: tot ce nu vezi, ai șansa să uiți. Greu de crezut că vom uita miraculos de mâncare, dar reciproca e foarte adevărată și ea: cu cât o vezi mai des, cu atât o vrei mai mult!
Ca să extindem și mai mult terenul de acțiune al proverbului, vă pun o întrebare banală: ce efect au asupra voastră meniurile cu poze ale unui restaurant? Nu-i așa că le vreți pe toate? Nu mai întreb despre bufeturile all inclusive sau galantarele ispititoare din brutării, patiserii, cofetării sau chiar din supermarket. Greu să te abții când vezi, fie ea și o poză!
Nu știu dacă arta culinară a devenit brusc pasiunea cea mai cool (sau tasty) a momentului, dar toată lumea iubește pozele cu mâncare, aproape că nu ne mai interesează ce gust are, important este să arate bine în poză. Pe baza acestui apetit vizual insațiabil al minții noastre, toată lumea se îmbogățește: industria alimentară, restaurantele și alimentația publică, industria farma și chiar și medicii. Oare cât ne va trebui ca să realizăm că această pornografie alimentară ne face rău, ne îndeamnă la consum, acolo unde și așa consumăm prea mult.
Deși iubesc mâncarea nu pot să nu remarc manipularea vizuală la care asistăm, supraexpunerea simțurilor noastre la stimuli ce se vor delicioși. Se vor, pentru că în realitate poza e mult mai reușită decât produsul, un fel de photoshop alimentar care prelucrează imaginile până devin irezistibile. V-ați putea imagina o lume fără poze și reclame la mâncare, cu ambalaje pe care să fie trecut doar denumirea produsului, cu vitrine și galantare opace? Imposibil!

Mai mult pe doctorulzilei.ro

Articole asemănătoare