Mihaele Bilic: 4 reguli obligatorii pentru femeile aflate la menopauză

Mihaele Bilic: 4 reguli obligatorii pentru femeile aflate la menopauză

 

Medicul Mihaela Bilic ofera un set de reguli de nutritie pentru doamnele trecute de prima tinerete. Toate femeile ar trebui sa stie asta

1. Fiti atente la aportul caloric. Aportul caloric pentru o femeie tanara, in plina activitate, este de 1800-2000 cal/zi.
Din cauza incetinirii metabolismului, la menopauza 1600 cal/zi ar trebui sa va fie suficiente, uneori chiar mai putin, daca pe parcursul timpului ati apelat des la cure de slabire.
Dietele repetate prabusesc cheltuielile calorice, asa ca metabolismul vostru, deja afectat, se va lenevi de tot la menopauza.

2. Alegeti variantele dietetice. Nu trebuie sa renuntati la mancarea voastra preferata, dar „economisiti“ cat puteti la capitolul zahar si grasimi. De exemplu: tarta cu fructe in loc de tort de ciocolata, cartofi la cuptor in loc de cartofi prajiti, muschi in loc de ceafa, unt cu 40% grasime in loc de 80% etc.
Orice calorie conteaza, iar „bugetul“ vostru e destul de mic, nu-l cheltuiti pe orice.

3. Diminuati grasimile animale. Pentru a evita cresterea colesterolului si a trigliceridelor din sange incercati sa folositi uleiurile vegetale si acestea cu mare zgarcenie (orice tip de grasime are 9 cal/g).
Renuntati la mezeluri, tocaturi, carne impanata, cascaval si uitati definitiv de produsele de patiserie. Evitati prajeala ca mod de a gati si preferati gratarul, cuptorul sau fierberea inabusita.

 

Continuarea Aici

Articole asemănătoare