Nu consuma ghimbir, dacă te regăseşti în această listă. De la miracol pentru sănătate, la otravă

Nu consuma ghimbir, dacă te regăseşti în această listă. De la miracol pentru sănătate, la otravă

Ghimbirul este o planta originara din China si este considerata ca fiind cea mai sanatoasa planta de pe acest pamant. Denumirea sa stiintifica este „zingiber officinal” si face parte din familia Zingiberaceae. Ghimbirul este apreciat inca de acum doua milenii pentru beneficiile sale importante pentru sanatate, in special in mentinerea functionalitatii digestive.

Aromata intens si revigoranta, radacina de ghimbir nu este doar un condiment potrivit preparatelor din bucataria asiatica, ci un adevarat izvor de substante cu efect terapeutic.
Tulpina subterana (rizomul) poate fi utilizata in stare proaspata, sub forma de pulbere, uscata sau sub forma de ulei sau suc.
Ghimbirul este bogat in nutrienti si in componente bioactive.
Totusi, in ciuda numeroaselor sale beneficii, ghimbirul nu trebuie consumat in urmatoarele situatii:
1. Afectiuni ale sangelui. Radacina de ghimbir stimuleaza circulatia sangelui, ceea ce-l face benefic in cazul obezitatii, diabetului, bolii Rynaud sau boala arterelor periferice.

Cu toate acestea, ghimbirul trebuie evitat de cei care sufera de hemofilie. Hemofilia este o tulburare genetica ce presupune reducerea capacitatii coagularii sangelui, ceea ce inseamna ca si o mica rana ce sangereaza poate duce la deces. Ghimbirul neutralizeaza efectele medicamentelor impotriva hemofiliei si poate agrava situatia.
2. Ghimbirul nu trebuie combinat cu anumite medicamente. Sunt persoane care iau medicamente pentru tensiune ridicata sau pentru diabet. Unele dintre acestea nu trebuie, sub nicio forma, combinate cu ghimbirul. Combinarea de ghimbir cu autocoagulanti, beta-blocante sau medicamente de insulina, poate fi extrem de periculoasa. Ghimbirul stimuleaza subtierea sangelui, reduce tensiunea si diminueaza astfel efectele medicamentelor. Cel mai bine este sa va intrebati medicul.
3. Ghimbirul nu este recomandat oamenilor foarte slabi. Daca trebuie sa mai luati in greutate nu este recomandat sa consumati ghimbir pentru ca efectul ar fi exact cel contrar si ati putea chiar sa pierdeti si mai mult in greutate. Ghimbirul este bogat in fibre si creste niveul pH-ului stomacului stimuland enzimele digestive. Astfel, va duce la scaderea apetitului si, mai grav, caderea parului, menstruatie neregulata si masa musculara redusa.
4. Sarcina. Ghimbirul abunda in stimulenti ai sanatatii muschilor si digestiei, insa, consumat in timpul sarcinii, ghimbirul poate duce la contractii si nasteri premature. Ghimbirul este interzis in cel de-al treilea trimestru al sarcinii. In plus, consumul de ghimbir inhiba absorbtia anumitor vitamine si fierului.

Cu ce puteti inlocui ghimbirul?
Daca va aflati in vreuna dintre cazurile enumerate mai sus, puteti inlocui ghimbirul cu cayene pepper sau paprik. Milka Raicevic, un nutritionist faimos, sustine ca afectele ardeiului sunt similare cu cele ale ghimbirului. Asadar folositi alte condimente pentru a va pregati mancarurile si bauturile favorite si aveti grija de sanatate.
SURSA:www.justnaturallife.com
Traducere si adaptare: Echipa Dr. Andrei Laslau

Articole asemănătoare