AM Press Logo
Muzeul Pietrei

Elevii miaună și latră în loc să vorbească la ore. Profesorii nu mai știu ce să le facă.

În Melbourne, Australia, o adolescentă de la o școală privată se identifică drept pisică, un caz relatat de publicația Daily Mail. Potrivit sursei citate, unitatea de învățământ confirmă „comportamentul animalic” al elevei și cooperează cu decizia ei de a nu vorbi în timpul orelor.

Eleva este descrisă de un ziar australian drept „fenomenal de inteligentă”. O sursă apropiată familiei a menționat că, deși nu există un protocol clar pentru astfel de situații, atitudinea generală este de susținere: „nimeni nu pare să aibă un protocol pentru elevii care se identifică drept animale, dar abordarea a fost că, dacă acest lucru nu perturbă școala, toată lumea o susține”.

Deși este considerată „extrem de inteligentă” de către profesori, tânăra refuză să vorbească la ore, motivând că pisicile nu comunică verbal. Reprezentanții școlii au admis că se confruntă cu elevi care au „diverse suferinţe mentale, cum ar fi anxietate, depresie, probleme de identitate”, însă nu au confirmat oficial existența unei eleve care se consideră pisică.

Fenomenul nu este izolat. În același oraș, Melbourne, un psiholog a avut în tratament un băiat care se considera câine. Într-un alt caz, la o școală privată din Brisbane, mai multe eleve și-au modificat uniformele pentru a-și face loc pentru cozi, identificându-se drept vulpi sau pisici și deplasându-se în patru labe.

Situația a stârnit îngrijorarea unor părinți. Unul dintre aceștia a relatat un incident specific: „Când o fată s-a dus să se aşeze în bancă, o alta a ţipat la ea, că s-a aşezat pe coada sa. Are o gaură în uniformă, pe unde ar trebui să iasă coada”.

Cazuri similare au fost semnalate și în Europa. The Telegraph scrie despre un elev dintr-o școală de stat din Țara Galilor care răspunde la întrebările profesorilor mieunând. Alte exemple includ elevi care cer să fie identificați drept dinozaur, cal sau chiar lună, purtând o pelerină. Aceștia susțin că profesorii „nu au voie să se enerveze” pe seama acestor comportamente.

O controversă a apărut și în America de Nord, unde s-a afirmat că unele școli ar fi instalat litiere în băi pentru elevii care se identifică drept animale. Conform Sacpa.org.uk, o școală din Michigan a negat public o astfel de dezvăluire făcută de Lisa Hansen.

Tracy Shaw, de la Alianța pentru Școli Sigure, a confirmat că a observat o creștere a numărului de copii care se identifică drept animale, subliniind vulnerabilitatea acestora: „(…)Acești copii sunt adesea deja izolați și vulnerabili; de asemenea, pot simți că nu se integrează în societate. Profesorii trebuie să dea dovadă de seriozitate profesională când văd elevi care se cred pisici sau câini”.

Un semnal de alarmă este tras de Andrea Williams, directoarea Christian Concern. Într-o declarație pentru MailOnline, aceasta a afirmat: „În climatul actual, acestea nu pot fi respinse ca exemple inocente de «joc imaginativ», ci mai degrabă ca exemple ale ideologiilor confuze și dăunătoare care continuă să escaladeze în școlile noastre. De teamă că vor fi judecați, profesorii acceptă și se supun comportamentului elevilor care se identifică animale”.

Williams a avertizat asupra consecințelor pe termen lung și a presiunii puse pe cadrele didactice: „Profesorii care refuză să folosească identitatea preferată a unui elev sunt marginalizați, reduși la tăcere și chiar au sfârșit prin a-și pierde locul de muncă. Adevărul devine din ce în ce mai straniu decât ficțiunea. Din păcate, frica din școli este atât de puternică încât nu ne mai putem baza pe bunul simț al profesorilor”.

În contrast, Geoff Barton, secretar general al Asociației Liderilor de Școli și Colegii, a declarat că nu are cunoștință despre o astfel de problemă generalizată în școli: „Sunt nouă milioane de copii în școlile din Anglia, așa că nu este surprinzător că tot felul de lucruri apar în sălile de clasă. Profesorii sunt foarte buni la gestionarea oricărei situații care apare”.

Sursa:

Disclaimer: Informațiile prezentate în acest articol sunt preluate din surse publice iar la redactarea textului s-a utilizat inteligența artificială. În cazul în care sesizați erori sau neconcordanțe, vă rugăm să ne scrieți la [email protected]

© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!