• Home
  • Fapt divers
  • La doar 18 ani, Ionela Fercal își propune să revoluționeze învățământul românesc din postura de învățătoare titulară

La doar 18 ani, Ionela Fercal își propune să revoluționeze învățământul românesc din postura de învățătoare titulară

invatatoare ionela gemenea bucuresti

Ionela Fercal este o tânără învățătoare în vârstă de 18 ani care și-a început cariera didactică cu o viziune clară și cu o misiune puternică: schimbarea sistemului educațional românesc. Ea își dorește să creeze un mediu în care elevii să se simtă încurajați și susținuți, și nu descurajați sau pedepsiți. Ambiția și devotamentul ei sunt evidente, mai ales având în vedere că, la o vârstă atât de tânără, a reușit să devină titulară la o școală de prestigiu din București, și în același timp să urmeze cursurile Facultății de Litere.

Viziunea ei asupra învățământului este una progresivă și centrată pe nevoile și potențialul copiilor. Este evident că Ionela își dorește să fie o parte activă a schimbării și să influențeze modul în care este percepută educația în România. Ea remarcă faptul că examenul de titularizare, care determină competența unui cadru didactic, include materiale care nu sunt direct relevante pentru rolul unui învățător, ceea ce sugerează că sistemul de evaluare ar putea avea nevoie de o revizuire.

Ionela, cu toată entuziasmul și pasiunea ei, se confruntă deja cu scepticism și critici din partea unor părinți. Aceste critici, bazate mai degrabă pe vârsta ei decât pe competențele și cunoștințele ei, evidențiază o problemă mai amplă a societății: tendința de a subestima și devaloriza tinerii, în special în domenii tradiționale precum învățământul.

„Înclinația mea spre cariera didactică vine încă din copilărie, ca o reacție împotriva unui sistem care critică, ceartă, <lovește> elevii. Dorința mea este să produc o schimbare în ceea ce privește actualul sistem educațional, atât în ceea ce privește elevii, cât și formarea cadrelor didactice. Iubesc copiii, le iubesc inocența și sunt fascinată de inventivitatea și inteligența de care dau dovadă, astfel, sunt aici pentru a lupta cu ei, nu împotriva lor, precum sistemul actual”, spune tânăra.

„Sunt articole care vorbesc despre notele profesorilor de la titularizare (un examen care, contrar așteptărilor celor care nu sunt dascăli, nu cuprinde numai ce predai la clasă, ci și un mare volum de materie care nu își are rostul). O învățătoare trebuie să rezolve la examen nu numai cerințe de gramatică, matematică și pedagogie, ci și binecunoscutele eseuri pentru bac, învățate uneori pe de rost (nu, nu predăm copiilor Enigma Otiliei sau alte opere, și capacitatea noastră de evaluare poate fi constatată printr-un altfel de item)”, mai spune Ionela Fercal.

Totuși, în ciuda obstacolelor, Ionela rămâne puternică și determinată. Experiența ei în liceu, alături de o echipă de profesori inspiraționali, a avut un impact semnificativ asupra viziunii și abordării ei față de educație. Mesajul pe care îl transmite, în special tinerilor care aspiră să devină profesori, este unul de curaj și perseverență.

Parteneri