Cu ce club de fotbal a semnat Spotify un parteneriat interesant

Cu ce club de fotbal a semnat Spotify un parteneriat interesant

Compania Spotify a anuntat ca din vara 2022 este sponsorul de baza a clubului de fotbal FC Barcelona. Clubul catalan apeleaza la acest parteneriat pentru a se stabiliza din punct de vedere financiar. FC Barcelona a incercat sa scape din colapsul financiar scotand la oferta numele grandiosului stadion Camp Nou. 

In ultimii ani FC Barcelona, a trebuit sa renunte la serviciile campionului Lionel Messi. Din cauza pandemiei, clubul de fotbal a pierdut sume de bani uriase , din bilete, abonamente, dar si vizite la stadionul sau muzeul clubului. Astfel, contractul cu Messi nu a putut fi prelungit, din cauza „regulii de aur” din fotbal care spune ca salariile trebuie sa reprezinte 70% din incasari. Atunci cand contractul nu a mai putut fi parafat, fotbalistul argentinian a plecat de la Barcelona si sa semneze cu PSG. 

Acesta a fost momentul in care a inceput restabilirea financiara a unuia dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume. Una dintre cele mai importante modificari, facute de Joan Laporta a fost sa gaseasca un nou sponsor pentru club. 

Despre noul nume al “Camp nou” noteaza si site-ul ponturifierbinti.com

De cand Spotify a devenit cel mai important sponsor pentru FC Barcelona, numele companiei suedeze apare pe tricourile de joc atat ale echipelor de barbati, cat si de femei, dar si pe cele in care fotbalistii se antreneaza. In acelasi timp, numele stadionului a devenit „Spotify Camp Nou”.

Pentru toate acestea, compania Spotify plateste nu mai putin de 70 de milioane de euro pe an, avand un contract pe o perioada de 4 ani cu FC Barcelona. Din acesti bani, aproximativ 5 milioane de euro valoreaza numele pentru Camp Nou.

In urma contractului, stadionul a devenit un spatiu de entertaiment pentru toti locuitorii orasului Barcelona. Acesta ofera facilitati in scopul cresterii scenei muzicale in capitala Cataloniei. 

Totodata, Spotify se ocupa in prezent si de continutul audiovizual pentru clubul de fotbal si isi promoveaza serviciile pe retelele de socializare ale Barcelonei, cu peste 111 milioane de urmaritori. 

Ciudat este ca intre Spotify si FC Barcelona nu exista nicio clauza care sa il opreasca pe Daniel Ek, patronul Spotify, sa cumpere o echipa de fotbal. Acesta si-a mai dorit si in anul 2021 sa cumpere Arsenal, insa a fost refuzat de patronii americani ai clubului.

Printre miscarile financiare facute de FC Barcelona nu se numara numai acordul cu Spotify, ci si numele grupului sau drepturile de televizare din La Liga, din care au vandut 25%, pe urmatorii 25 de ani, catre grupul de investitii Sixth. Pentru acest contract Barcelona a incasat pe loc 10% din suma finala, aproximata la 267 milioane de euro.

In ultimul sezon La Liga, Barcelona a primit in jur 160 de milioane de euro din televizari. In urma contractului, fondul de investitii a incasat 40 de milioane, existand posibilitatea ca aceasta suma sa scada sau sa creasca, fiind influentata de valoarea contractului pe care La Liga  urmeaza sa il obtina pentru urmatorii ani.

Care va fi parcursul Barcelonei in continuare?

Asa cum noteaza si site-ul ponturifierbinti.com, este in continuare incert cum va reusi Barcelona sa iasa complet din impasul financiar si cum isi va recapata pozitia de altadata. Totusi, pana atunci, microbistii vor avea asigurata o coloana sonora reusita pe stadioane, multumita companiei Spotify.

Parteneri