Cum poți să-ți dai seama dacă ai anxietate în funcție de somnul tău

Dormeo cum scapi de insomnie scaled 1

Organismul nostru este o mașinărie pur și simplu fascinantă. De ce credem asta? Pentru că fiecare parte este inter-conectată la alta. Tot ce se întâmplă în corpul nostru este o relație cauză-efect; iar somnul nu face excepție. Știai că felul în care dormi poate dezvălui dacă ești sau nu o fire anxioasă? Firește, e nevoie de un consult de specialitate pentru a pune un diagnostic, însă ți-am pregătit legăturile incredibile dintre anxietate și igiena ta de somn.

  1. Insomnia

Insomnia și alte tulburări de somn sunt adesea asociate cu anxietatea. Uneori, insomnia apare în funcție de context (o perioadă stresantă, o întâlnire cu peripeții etc); alteori însă, ea devine recurență și nu mai reușești să îți desfășori activitatea în mod normal.

Medicii încă nu știu dacă insomnia este un simptom al anxietății ori invers, însă un lucru este cert: ca să știi cum scapi de insomnie este important să ajungi la cauza ne-somnului.

Sfaturi practice pentru insomnie

Pentru a reuși, totuși, să adormi atunci când pui capul pe pernă, iată câteva sfaturi practice de care te încurajăm să ții cont:

  • fă-ți o rutină de somn și ține-te te ea
  • culcă-te mereu la aceeași oră și fă la fel și pentru trezire
  • scoate toate gadgeturile din cameră cu o oră înainte de somn
  • asigură-te că mediul este unul potrivit, răcoros și întunecat.
  1. Somnolența pe timpul zilei

La fel ca la insomnie, uneori e firesc să fim obosiți sau somnoroși în decursul zilei, însă aceste stări nu ar trebui să ne împiedice să ne desfășurăm viața în mod normal, să se transforme în episoade recurente.

Atunci când asta se întâmplă, e cazul să ne punem un semn de întrebare. De multe ori, somnolența anunță anxietate sau alte tulburări psihice, dar poate apărea și ca „simptom” al înaintării în vârstă, cât și ca efect advers al unor medicamente.

  1. Lipsa…oboselii

Știai că și lipsa oboselii ar trebui să îți pună un semn de întrebare? Indiferent de cât de activ ești, dacă refuzi să dormi pe motivul că „nu te simți obosit” s-ar putea, de fapt, să te confrunți cu un episod de anxietate.

Adesea ne ferim de somn atunci când suntem panicați, speriați sau temători – de aceea dacă ai nopți în șir în care alegi să nu dormi pentru că „nu ești obosit”, ar trebui să fii atent și la alte posibile semnale ale anxietății.

  1. Coșmarurile și somnul întrerupt

Coșmarurile și somnul întrerupt sunt corelate între ele: în principiu, după un coșmar ne vine dificil să adormim – iar dacă suferi de anxietate, coșmarurile pot apărea frecvent, la fel ca întreruperile constante de somn.

Pentru a limita coșmarurile, asigură-te că nu te uiți la niciun film și că nu citești înainte de somn: creează un mediu potrivit, relaxant, îmbracă-ți dormitorul în culorile favorite și caută sprijinul unei perne în care să te cufunzi. Nu uita să încerci inclusiv să introduci meditația în rutina ta de seară.

Episoadele de anxietate sunt uneori inevitabile în viețile noastre – însă trebuie să le putem depista din timp, de la cele mai mici semnale, care pot fi chiar modul nostru de a dormi. Iar când lipsa somnului ne împiedică să ne desfășurăm viața în mod normal, e momentul să ne „delegăm” greutățile unui specialist care să ne îndrume.

Parteneri