Cum să eviți înșelăciunile în lumea afacerilor: 3 trucuri utile
Să faci business în ziua de astăzi este o treabă destul de riscantă. Indiferent dacă ești persoană fizică sau juridică, crearea unui relații de afaceri cu un partener din România sau din străinătate este supusă unui risc major. Internetul, media și chiar poveștile cunoscuților noștri abundă de întâmplări legate de neplata facturilor la timp sau nelivrarea produselor, ori calitatea slabă a acestora, dar și de probleme juridice mai complicate, chiar penale.
Lumea afacerilor e una cu un risc destul de ridicat, pe care e bine să nu ți-l asumi inutil. Este ideal să știi mereu la ce să te aștepți când închei un contract cu o firmă sau stabilești un parteneriat cu un administrator sau asociat. De asta, primul pas, înainte de orice, este să verifici cine este viitorul tău partener de business.
Iată 3 trucuri simple care te feresc de înșelăciuni în business:
1. Verifici pe Google
Deși pare o metodă simplistă și deloc exhaustivă, o simplă interogare pe Google te poate ajuta să salvezi multe resurse de timp și bani, fără a pune la socoteală stresul aferent. Aici poți găsi informații „la prima mână” despre firma căutată, problemele juridice ale firmei sau ale acționariatului, impresii ale oamenilor despre afacerile realizate, etc. Este imposibil să nu găsești în ziua de azi o informație digitală relevantă despre o anumită firmă. Dacă nu găsești, cel mai probabil, ar trebui să te ferești de ea! Chiar și firmele nou intrate pe piață trebuie să aibă un profil online, cu referințe transparente, că să nu mai vorbim de brandurile cunoscute.
2. Verifici pe un site specializat
Poate una dintre cele mai eficiente metode de a verifica o firmă este cea folosind un site specializat. De exemplu, platforma web Termene.ro pune la dispoziția celor interesați o baze de date imensă, complet automatizată, în care ai acces la informații actualizate, în timp real, despre orice firmă din România și chiar din străinătate! Aici găsești o listă de firme complexă, cu informații relevante din punct de vedere financiar, juridic sau fiscal. Plus că nu trebuie să fii contabil sau auditor financiar pentru a interpreta aceste date! O astfel de platformă are rolul de a te proteja de situații dificile și a te pune în siguranță în momentul cumpărării unui produs, ori în situația achiziționării unui serviciu.
3. Ceri păreri în cercul tău de cunoscuți
O a treia metodă ce poate fi folosită mai mult ca variantă de rezervă, datorită aspectului subiectiv al perspectivei, este să le ceri o părere prietenilor, cunoscuților sau altor persoane relevante din cercul tău apropiat. Acest truc funcționează foarte bine dacă firma respectivă activează în proximitatea sediului sau domiciliului tău. Este evident că, în cazul unor probleme de nerecuperare a creanțelor sau a neplății/întârzierii plății facturilor, ești pus în gardă și poți lua o decizie mult mai asumat.
Așadar, aceste trei metode funcționează împreună și reprezintă o etapă aprioric obligatorie înainte de a demara orice demers de business. Verificare prealabilă a indicatorilor financiari și a background-ului firmei îți poate oferi o imagine relevantă despre potențialul de colaborare sau risc pe care îl presupune materializarea unei relații economice.
Sursa foto: Unsplash.com