Esti deja un influencer in cercul tau de prieteni? Iata cum sa te faci vazut si auzit in mediul online

Esti genul de persoana care lasa in aer parfum de autenticitate si originalitate in orice context te-ai afla? Ai o prezenta usor de remarcat? Prietenii sau chiar oamenii pe care ii intalnesti intamplator pe strada sau la o petrecere iti fac complimente si iti cer parerea sau sfatul? Esti pregatita sa-ti spui povestea, sa-ti impartasesti experientele si sa-ti imbratisezi si valorifici talentele? Daca ai raspuns cu “da” la majoritatea din aceste intrebari, atunci ai deja o voce a ta ce merita sa se faca auzita. 

Si pentru ca astazi fiecare dintre noi poate sa-si improvizeze propria scena doar cu un cont pe YouTube sau retele de social media, nu trebuie decat sa-ti clarifici ce anume vrei sa transmiti, cui te adresezi si, cel mai important si greu de raspuns: de ce e important ca oamenii sa te auda/care e contributia reala pe care le-o aduci? 

Asadar, influencerul e nimeni altul decat cel care, prin experienta, carisma si multa dedicare si perseverenta, devine o autoritate, o sursa de inspiratie in domeniul in care activeaza.

Distribuie prietenilor

Care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurgi pentru a-ti construi o prezenta relevanta in online:

  • Decide daca chiar iti doresti sa faci asta

A fi online influencer intr-un anumit domeniu de activitate este un job full-time, ce necesita multa maturitate, dedicare si asumare. A te prezenta in fata oamenilor ca o autoritate este un act de curaj, dar si o mare responsabilitate de a livra continut relevant, de calitate, exemple personale de reusita, toate impachetate in inspiratie si originalitate. 

Scena online-ului, cu un public atat de vast si variat, iti incearca foarte puternic siguranta de sine, autoacceptarea si abilitatea de a ramane fidel scopului tau, fara a te lasa furat de mirajul adoratiei sau de haul hate-ului. Asadar, nu mai astepta, pune mana pe telefon si incepe sa postezi. Si, pentru a incepe cum se cuvine, nu te preocupa doar de imaginea ta, ci „imbraca-ti” si loialul gadget. Alege-ti un model de husa pentru iPhone 11, Huawei sau Samsung care sa iasa in evidenta, mai ales cand postezi poze in care acesta este la vedere. Fiecare mic amanunt conteaza.

  • Defineste-ti nisa de activitate

Descrie in cateva cuvinte simple si concise ceea ce faci, de ce o faci si cui te adresezi. Incepe cu definirea domeniului larg de activitate si, apoi, in functie de personalitate si experienta, redu cercul pana ajungi la o nisa cat mai specifica. 

  • Stabileste care e publicul tau tinta si afla cat mai multe despre el

Urmatorul pas firesc este sa-i cauti “tribul”, pe cei asemeni tie care sunt interesati de aceleasi lucruri, au gusturi si preferinte comune, se confrunta cu povesti de viata similare, etc. 

  • Alege-ti canalele de comunicare

Cu cat mai clar iti stabilesti grupul de oameni cu care vrei sa comunici, cu atat mai usor iti vei da seama unde ii gasesti sau, mai bine zis, unde te vor gasi ei pe tine. 

De asemenea, alegerea canalelor potrivite de comunicare o faci si in functie de nisa ta de activitate, de talentele tale si de tipul continutul pe care il livrezi. Astfel, s-ar putea sa preferi scrisul. In acest caz, blogul este foarte potrivit. Daca realizezi materiale video, YouTube-ul este cel mai potrivit, chiar si pe reportaje sau interviuri. Clarifica-ti care este modalitatea ta preferata de exprimare si alege-ti platforma in consecinta. 

Acestia sunt primii trei pasi si cei mai importanti care te scot din cochilie si te plaseaza direct pe fascinanta scena a online-ului. Mai departe, depinde doar de tine sa ramai relevant, sa te adaptezi in permanenta schimbarilor si sa nu uiti de unde ai plecat si cu ce intentie. 

Pe mai departe: creeaza strategii de continut, creste-ti audienta, dezvolta-ti creativitatea si autenticitatea, alatura-te unui grup de influenceri, accepta oportunitatile care se potrivesc brandului tau, ramai fidel misiunii si obiectivelor tale initiale.

Sursa imagine – Shutterstock.com