Ministrul Energiei: Vom compensa facturile la electricitate ale românilor cu venit sau consum mediu. Sfat pentru cei care primesc facturi mari

Ministrul Energiei s-a întâlnit, marți, la Palatul Victoria cu premierul Florin Cîţu şi reprezentanţii ANRE, ai Consiliului Concurenţei, ai Transelectrica şi ai bursei de energie OPCOM, pentru o discuție pe tema preţurilor la energie electrică şi gaze naturale.
După această întâlnire, ministrul Energiei, Virgil Popescu, a afirmat că Guvernul va compensa facturile la electricitate pentru românii cu venituri medii sau consum mediu, începând cu 1 noiembrie

„Pe lângă compensarea consumatorilor vulnerabili, vrem să compensăm consumatorii până la venitul mediu sau consumului mediu şi vrem să compensăm în totalitate această iarnă, care începe la 1 noiembrie şi se termină la 31 martie”, a precizat el, potrivit Agerpres, citată de digi24.ro.

El a arătat că sunt în România 4,5 milioane de gospodării care consumă până în 1.000 de kWh pe an, ceea ce înseamnă peste 10 milioane de români.

Distribuie prietenilor

Ministrul a susţinut că această compensare se va face indiferent dacă Legea consumatorului vulnerabil va fi votată în timp util.

„Acum calculăm impactul bugetar, dar sursa de finanţare este clar impozitul pe venitul suplimentar din dereglementarea preţului gazelor, iar din estimările noastre sumele sunt de două ori mai mari decât anul trecut, întrucât şi preţul este mai mare, impozitul pe dividende al companiilor unde statul este acţionar şi nu uitaţi că de la Hidroelectrica statul are acel dividend suplimentar de 800 de milioane de lei încă nevirat şi care este ţinut ca sursă de finanţare pentru compensarea la electricitate”, a arătat oficialul ministerial.
Întrebat cum se va realiza efectiv această compensare, Popescu a răspuns: „Dacă vorbim de compensare la nivelul venitului mediu vorbim de un procent pentru toţi cei care au un venit mediu în România, iar dacă vorbim de compensare în funcţie de consumul mediu, vorbim de un număr de kWh din factură. Lăsaţi-ne să finalizăm toate datele”.
De asemenea, când a fost întrebat ce trebuie să facă un cetăţean care primeşte o factură mult mai mare decât plătea până acum, el spus: „Eu nu aş plăti-o, aş sesiza furnizorul, nu cred că riscă să rămână fără curent dacă este o factură greşită. Dacă nu rezolvă cu furnizorul, să facă plângere la ANRE şi ANPC”.