• Home
  • Știri
  • Reacția MAE în cazul bărbatului care nu a fost primit într-un hotel din Olanda pe motiv că e român

Reacția MAE în cazul bărbatului care nu a fost primit într-un hotel din Olanda pe motiv că e român

mae atentionare de calatorie 1

Ministerul Afacerilor Externe s-a autosesizat cu privire la situaţia românului a cărui rezervare la un hotel din localitatea olandeză Tilburg a fost anulată pe motiv că nu ar mai primi români, în baza unei înţelegeri cu municipalitatea. Primăria din Tilburg neagă că ar exista un astfel de acord și spune că nu tolerează discriminarea.

Ambasada României la Haga a iniţiat demersuri oficiale, în regim de urgenţă, imediat ce cazul a fost semnalat în mass-media, pe lângă primăria din Tilburg şi pe lângă unitatea de cazare care ar fi anulat rezervarea cetăţeanului român, pentru a obţine informaţii suplimentare şi clarificări, potrivit unui comunicat al MAE citat de Agerpres, notează digi24.ro.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei din Tilburg a comunicat telefonic reprezentanţilor ambasadei, pe 4 aprilie, că nu a existat niciodată un acord de refuzare a cazării pentru cetăţenii români şi că „discriminarea nu este sub nicio formă tolerată în Tilburg”, potrivit comunicatului.

De asemenea, reprezentanţii misiunii diplomatice l-au contactat pe român pentru a-l informa despre demersurile întreprinse în acest caz, pentru clarificarea situaţiei, respectiv pentru asigurarea respectării drepturilor sale.

„Persoana în cauză a afirmat că a identificat alt loc de cazare, şi-a încheiat sejurul în Regatul Ţărilor de Jos şi a depus o sesizare la instituţia cu competenţe în combaterea discriminării, fără a adresa solicitări de asistenţă din partea misiunii diplomatice române”, potrivit comunicatului

Conform MAE, cazul este investigat de primăria din Tilburg şi de Organizaţia împotriva discriminării din Țările de Jos. De asemenea, conform informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al primăriei le-a transmis Ambasadei României la Haga, autorităţile competente din localitate nu au reuşit, până la acest moment, să îl contacteze pe proprietarul sau pe administratorul unităţii de cazare oferite spre închiriere.

MAE informează că Ambasada României la Haga menţine cazul în atenţie şi este pregătită să acorde asistenţă consulară cetăţeanului român, conform competenţelor legale.

„MAE român manifestă toleranţă zero şi va acţiona permanent prompt şi ferm oricând vor apărea date cu privire la eventuale cazuri de discriminare la care ar fi supuşi cetăţeni români”, se precizează în comunicat.

Parteneri