Cinci posturi TV, amendate de CNA, pentru modul în care au difuzat cazul „Sorina”

 

Cinci posturi TV au fost sancționate de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), în ședința publică de joi, pentru modul în care au reflectat „cazul Sorina”, anunță Paginademedia.ro, potrivit hotnews.ro.

Este vorba despre Antena 3, B1 TV, Realitatea TV, Romania TV și Kanal D, iar sancțiunile au fost date pentru emisiuni de știri și dezbateri difuzate în lunile iunie și iulie 2019, referitoare la acest caz.

Distribuie prietenilor

Toate cele cinci posturi au primit aceeași amendă, 5.000 de lei, toate propuse de Radu Herjeu, membru CNA.

„Vreau să fie un semnal de alarmă pentru modul în care se tratează astfel de subiecte, în general. Cel mai important este că nu s-a respectat interesul minorului și dreptul la viață privată”, și-a justificat Radu Herjeu propunerile de sancționare.

Tot în ședința de joi, un alt membru CNA, Dorina Rusu, a propus sancțiuni diferențiate pentru Antena 3, 40.000 de lei, și pentru Romania TV, 15.000 de lei.

„Sunt pagini și pagini de monitorizări cu extrem de multe acuzații. E un haos. Sunt atât de multe lucruri despre care se vorbește și atât de multe lucruri neprobate și atâtea afirmații fără acoperire. Fiecare își dă cu părerea despre asta, nu mai zic de câte ori se vorbește despre grup infracțional organizat, se vorbește despre concurs de infracțiuni, despre trafic de organe, vânzări de copii. Am văzut foarte vag o reacție”, a spus Dorina Rusu.

Niciuna dintre propuneri nu a trecut la vot. Au trecut, în schimb, variantele de amenzi mici, scrie sursa citată.