Comertul online – o afacere cu crestere spectaculoasa de care poti profita si tu

Pandemia si perioadele de carantina au fortat oamenii sa se orienteze catre cumparaturile online. Astfel, comertul online a cunoscut in ultima perioada o crestere fara precedent, dezvoltandu-se in cateva luni cat nu s-a dezvoltat in 10 ani.

Si, daca te numeri printre cei care au auzit deja de necesitatea magazinului online si a aducerii brandului tau in lumea digitala, cu siguranta ca deja ai investit instrumentele necesare. Daca nu ai facut-o inca, mai ai timp sa contactezi servicii de creare site web profesionale.

Hai sa vedem acum cum iti poti maximiza investitia si cum iti poti creste vanzarile, profitand de sezonul de cumparaturi, sarbatori sau Black Friday.

 

Interactioneaza adecvat cu consumatorii

Acum cand cumparaturile in magazinele fizice pierd teren in fata celor online, este esential sa intelegi cum poti interactiona corect cu consumatorii pe care nu ii poti vedea. Pentru acest lucru ai de nevoie de date si informatii pe care le poti obtine in urma analizei traficului pe site si urmarirea reactiilor vizitatorilor. Toate acestea sunt esentiale pentru a construi profilul clientului pentru marca ta de produse si nisa ta de activitate.

 

Converseaza cu vizitatorii si clientii tai

Pentru a crea o experienta satisfacatoare de navigare si cumparare, este esential sa urmaresti comportamentul vizitatorilor pe site-ul tau. Acest lucru te va ajuta sa creezi mesaje conversationale atractive si sa creezi o strategie de mesagerie adecvata.

Ofera consumatorilor flexibilitatea de a citi mesajele cand doresc si nu ii coplesi. De asemenea, proiecteaza-le pentru a fi remarcabile si memorabile, chiar si dupa o privire rapida. Alege adecvat fontul, culorile si imaginile astfel incat sa creeze o impresie favorabila.

 

Trimite mesaje partajabile

Permitand vizitatorilor si clientilor tai sa partajeze mesajele pe care le primesc de la tine, deschisi usi nebanuite pentru publicitatea gratuita. Fa-ti mesajele si postarile partajabile intre dispozitive si in diverse retele din social media si permite publicului sa ajunga la tine pe toate caile posibile.

 

Ofera facilitati variate de contact

Oamenii au preferinte variate in ceea ce priveste mijloacele de comunicare. De aceea, este esential sa oferi facilitati de contact, consultanta si transmitere mesaje diferite: SMS, WhatsApp, Facebook Messenger, mesagerie vocala, telefon sau e-mail.

Acest lucru iti va permite sa urmaresti experientele clientilor si sa imbunatatesti sau sa extinzi aria de produse sau de servicii.  

 

Implica-te in fiecare etapa

Procesul de mutare a unei afaceri din planul fizic in mediul online poate parea descurajanta pentru multi comercianti, dar, cu abordarea corecta, rezultatul ar putea fi o masina de comert electronic care functioneaza remarcabil.

Desigur, va fi nevoie de angajament si implicare la fiecare pas, de la primul mesaj trimis si pana la finalizarea achizitiei, dar si mai departe, pana la feedback-ul post-cumparare primit de la clienti.

Si, pentru ca vei avea nevoie de timp pentru a te face cunoscut si a profita de sezoanele de cumparaturi, sarbatori si Black Friday, este momentul sa incepi acum sa actionezi. Tinand cont de noile tendinte din comert, daca vei proceda corect, mutarea afacerii tale in mediul online este realizabila si va fi o decizie benefica.