De ce acte ai nevoie pentru a inmatricula o masina?

Astazi vom parcurge impreuna un mic tutorial care te va ajuta sa intelegi mai multe despre inmatricularea unei masini. Este important sa cunostem acesti pasi si actele necesare.

 

Inainte sa incepem este important sa retinem ca noul proprietar este obligat prin lege sa inmatriculeze noua masina in termen de 90 de zile de la achizitie, timp in care poate schimba de 3 ori numerele rosii, provizorii.

 

De ce acte ai nevoie pentru a inmatricula o masina in Romania?

  • Cerere inmatriculare auto – poate fi descarcata online sau poate fi obtinuta gratuit de la ghiseul de Informatii al DRPCIV.
  • Fisa de inmatriculare a autovehiculului – Trebuie sa fie completata cu datele proprietarului si sa aiba viza ANAF. In cazul in care in certificatul de inmatriculare se doreste inscrierea unei a doua persoane care poate utiliza autovehiculul, se va depune inca o fisa de inmatriculare cu datele acesteia si viza ANAF.
  • Dovada platii contravalorii certificatului de inmatriculare – taxa de 37 lei care se poate achita la ghiseul de inmatriculari al DRPCIV in momentul depunerii dosarului de inmatriculare. Taxa este pentru numere aleatorii de inmatriculare, pentru numere personalizate se mai achita o taxa de 60 de lei.
  • Actul de identitate al solicitantului – in original si copie. In cazul persoanelor juridice se vor prezenta, in original si copie, documentele care atesta dobandirea personalitatii juridice, a denumirii si a sediului, cum ar fi Certificatul de Inregistrare la Registrul Comertului, impreuna cu imputernicirea reprezentantului legal al companiei respective. In plus, daca se va trece inca o persoana sau firma pe certificatul de inmatriculare, se vor prezenta si depune, in original si copie, actul de identitate sau documentele care atesta dobandirea personalitatii juridice cu imputernicirea reprezentantului legal, dupa caz.
  • Procura speciala – doar in cazul in care actele nu sunt depuse de catre proprietarul masinii. Se redacteaza si autentifica la un birou notarial.
  • Copie dupa asigurarea obligatorie RCA – se incheie pe numele proprietarului autovehiculului, cu valabilitate din momentul dobandirii masinii.
  • Documentul care atesta dreptul de proprietate al solicitantului – se prezinta in original si copie. In cazul in care certificatul de inmatriculare va avea inscris si numele unui alt utilizator, se va prezenta, in original si copie, si documentul care atesta dreptul legal pe baza caruia acea persoana poate utiliza masina. In cazul in care vehiculul a fost achizitionat in sistem leasing, se va prezenta, in original si copie, un extras din contractul de leasing care sa contina partile, obiectul si durata acestuia, precum si datele de identificare ale autovehicului si semnaturile partilor.
  • In cazul in care autoturismul a fost adus din UE si este inmatriculat de o persoana juridica neplatitoare de TVA sau de o persoana fizica, se va depune formularul ”Certificat privind atestarea platii taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport”, act care face dovada platii TVA.
  • Cartea de identitate a autovehiculului – in original si copie.

 

In concluzie, procesul de inmatriculare este unul simplu daca aveti toate actele pregatite, in doar cateva ore puteti sa plecati cu noile numere.