De ce marketing online si in 2021? Avantajele promovarii pe Internet intr-o perioada incerta!

Pentru industria de marketing online, anul 2020 a reprezentat in premiera o reala „proba de foc” in ceea ce priveste spiritul atat creativ, cat si strategic specific acestui sector de activitate. Situatia, fara precedent, transformata de catre cei mai buni in domeniu din problema in oportunitate, a fost declansata, bineinteles, de criza raspandirii noului coronavirus.

Pentru multe branduri, prima jumatate a anului abia trecut a insemnat o grea incercare in termeni de business si financiari. Absenta sau prezenta unei campanii de marketing online solide – adoptarea, regandirea sau sistarea acestor servicii – a determinat daca afacerea va supravietui pe termen lung ori daca se va prabusi in scurt timp.

Pe de alta parte, pentru specialisti, creativii si strategii agentiilor de pretutindeni, contextul creat de COVID-19 a reprezentat cea mai mare oportunitate pe care zona de marketing online a primit-o in ultimii ani.

Distribuie prietenilor

Nu doar ca activitatile conexe acestui concept au capatat amploare si diferite nuante, odata cu orientarea in masa a oamenilor catre comertul electronic, dar totodata astfel s-au desfasurat adevarate campanii de informare si solidaritate sociala.

Deci, pe langa faptul ca marketingul online, in functie de nivelul sau de calitate si eficienta, a reusit sa sustina business-urile intr-o perioada de criza nemaiintalnita, Internetul si retelele de socializare au si mobilizat milioane de oameni in scop civic.

Lucrurile, insa, par departe de a se incheia. Si, pentru ca nu stim cand si cum va inceta aceasta pandemie cu seria sa de restrictii, haideti sa ne reamintim pe scurt care sunt avantajele marketingului online in 2021!

Intre timp, e-marketingul a devenit cea mai predilecta forma de promovare atat pentru brandurile mici, cat si pentru cele mari sau mijlocii, iar publicitatea outdoor, activitatile stradale si asa mai departe au batut in retragere. Chiar si campaniile TV, mai costisitoare de fel, cedeaza de la sine mai mult teren marketingului online in aceasta perioada. Iata si de ce:

Acces global – Marketingul digital ofera business-urilor o baza larga de potentiali clienti pentru serviciile sau produsele pe care le promoveaza. Reclamele sunt astfel accesibile mai multor tipuri de public, prin varietatea de instrumente utilizate.

Human multitasking – Unul dintre avantajele majore ale marketingului online este capacitatea sa de a gestiona milioane de clienti in acelasi timp.

Costuri reduse – Factorul cheie de care trebuie sa tii cont in orice campanie de marketing, deoarece costurile suplimentare pot afecta bugetul companiei pe termen lung, mai ales in vremuri de instabilitate financiara / criza economica.

Colectarea datelor clientilor in scopul personalizarii ofertei – De fiecare data cand un client incheie o tranzactie pe site-ul tau, datele sale sunt colectate. Ulterior, brandul tau se poate folosi de acestea in diferite moduri si momente, cum ar fi in situatiile de criza.

Tranzactii rapide – O tranzactie in mediul online este aproape instantanee, ceea ce presupune inca un avantaj in secolul vitezei si in perioada restrictiilor de circulatie.

Marketing 24/7 – Cu ajutorul Internetului iti poti promova si vinde produsele ori serviciile la orice ora din zi si din noapte. Cu cat mentii o legatura mai stransa cu publicul tau, cu atat vei reusi sa depasesti mai usor situatia delicata pe care majoritatea business-urilor o traverseaza in acest moment.