Elevii vor putea da feedback profesorilor, fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor

 

Secretarul de stat Radu Szekely a anunțat că începând cu anul școlar 2021-2022, elevii vor putea oferi feedback profesorilor de la clasă, chestionarul urmând să fie realizat în cadrul Ministerului Educației. Szekely precizează că acest feedback nu va avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor.

Redăm anunțul făcut de Radu Szekely, pe pagina de facebook:

„Eram datori elevilor și profesorilor cu asta de ceva vreme. De cel puțin patru-cinci ani: art. 7 lit. aa) din Ordinul Ministrului Educației 4742/10.08.2016. Dar e nevoie de câteva clarificări.

După cum am spus, dar se pare că nu s-a înțeles corect, la nivelul Ministerului Educației se lucrează în prezent, în colaborare cu Consiliul Național al Elevilor, la o metodologie și la un chestionar care să permită colectarea, în mod anonim, a opiniilor elevilor cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare.

Este vorba de un tip de feedback pe care orice beneficiar al unui serviciu îl poate da prestatorului pentru a ajuta la îmbunătățirea acelui serviciu: aici vorbim despre serviciul public de educație. Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală, fără a fi public și fără a avea vreun impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor.
Este vorba deci de o activitate cu scop formativ, care să ajute profesorul să își calibreze activitățile la nevoile și așteptările elevilor, acolo unde acest lucru este posibil și în limita responsabilităților fiecărei părți implicate.
Varianta de chestionar apărută astăzi în spațiul public e departe de a fi agreată la nivel de minister. A fost o propunere inițială din partea CNE care e deja modificată – și încă în lucru – pentru a putea garanta un grad mai mare de obiectivitate și relevanță a itemilor.

Vor fi mai multe tipuri de scale, vor fi și întrebări deschise și va exista o ponderare a răspunsurilor în funcție de nivelul de prezență la ore al elevului.

În plus, având in vedere caracterul neobișnuit în care învățarea s-a desfășurat în acest an școlar, dar și pentru a testa validitatea itemilor și a procesului de colectare a feedback-ului, în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în școlile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul școlar următor, ținând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.

AMPress