• Home
  • Știri
  • Financial Times: Lumea trebuie să se pregătească pentru cea mai mare creștere a prețului la petrol „care a existat vreodată”

Financial Times: Lumea trebuie să se pregătească pentru cea mai mare creștere a prețului la petrol „care a existat vreodată”

petrol

Directorul executiv al JPMorgan, Jamie Dimon, este de părere că barilul de petrol ar putea să ajungă până la prețul record de 175 de dolari anul acesta, informează Financial Times. Criza energetică, care a început când Rusia a strâns robinetul cu gaze pentru Europa și a atins niveluri fără precedent după declanșarea invaziei în Ucraina, este departe de a se fi terminat.

Potrivit digi24.ro, Energy Aspects, o firmă de consultanță, a spus că avem de-a face cu, probabil, cea mai mare creștere a prețului petrolului „care a existat vreodată”. Goldman Sachs crede că prețurile la petrol vor ajuge în sfertul al treilea al anului în curs la valoarea „medie” de 140 de dolari pentru un baril.
Cei care își mai aduc aminte, în ajunul crizei financiare de acum 14 ani, prețul petrolului a ajuns până la valoarea de 147 de dolari per baril. Până la Crăciunul anului 2008, cotația barilului de petrol scăzuse deja la 40 de dolari.

În timp ce o doză sănătoasă de scepticism este întotdeauna recomandată când vine vorba de pronosticurile despre evoluția prețurilor, nu trebuie să cauți prea adânc pe piața petrolului ca să îți dai seama că toate îngrijorările sunt întemeiate, scrie Financial Times.

Criza energetică, care a început când Rusia a strâns robinetul livrărilor de gaze spre Europa înainte de a afecta lanțul global de aprovizionare după invazia rusă a Ucrainei, este departe de a se fi terminat.
Cel mai probabil, lucrurile vor deveni și mai grele înainte de a se îmbunătăți, având consecințe grave pentru economia mondială afectată deja de creșterea inflației.

Problema principală este una simplă: nu există destul petrol pentru toată lumea. Și, pe măsură ce devine tot mai greu pentru petrolul rusesc lovit de sancțiuni să ajungă pe piața mondială, proviziile de țiței ar putea scădea încă și mai mult.

UE a interzis de curând importurile de petrol rusesc transportate pe calea apei, ceea ce a obligat Rusia să se reorienteze spre piețe mult mai îndepărtate decât cea europeană, spre țări care sunt dispuse să ignore acțiunile armatei ruse în Ucraina.

Parteneri