AM Press Logo
Muzeul Pietrei

Să eliminăm confuzii. Retro fashion sau vintage?

Magazinele de haine retro sau vintage fac furori în Europa Occidentală. Aceasta pentru că există o cultură aparte asupra evoluției modei, văzută aproape istoric. Există străzi întregi de magazine de haine vintage, la mare preț, iar cumpărătorii sunt foarte încântați de achizițiile lor,  știind că odată ce au pus mână pe un accesoriu sau un obiect vestimentar retro sau vintage (care sunt total diferite temporar!) se pot bucura de o piesă unică.

 

În România această cultură abia apare și crește ușor, ușor. Sunt câteva magazine de profil în București si alte câteva răspândite în întreaga țară. Există confuzii între retro și vintage, iar cumpărătorii au nevoie continuu de informații valide din piața reală. Asta ne propunem sa facem prin acest articol, delimitând foarte clar retro fashion de vintage.

Ce este de fapt retro fashion?

Moda retro  este mai mult decât un stil vestimentar. Este  o călătorie  în lumea modei,  în timp,  în care  piese vestimentare își aduc farmecul și  savoarea  stilului  unei perioade cu până la 20 de ani în urmă.

 

Este  nevoie să clarificăm o confuzie des întâlnită: hainele retro nu sunt  considerate hainele noi, dar care preiau  linia hainelor din ultimii 20 de ani.  Sunt obiecte vestimentare autentice create în perioada din care provin.

 

Cele mai multe online shops  comercializează  în mare măsură haine vintage.  Iar aici revenim cu o clarificare asupra a ce înseamnă cu adevărat, termenul de vintage.

Tot ce trebuie sa stii despre fashion 2

 

Haine vintage – dincolo de vestimentație. O artă a modei.

 

Hainele vintage  sunt piese vestimentare create cu mai mult de 30 de ani în urmă de către mari  case de modă,  în vogă și la ora actuală.  Sunt haine originale, 100%  create in perioada respectivă, adică înainte de anii  90.

 

Două sunt caracteristicile care  fac hainele vintage atractive:  stilul unic, exclusivist și calitatea superioară.  Sunt piese confecționate de către marile firme de modă, așadar standardul de calitate  și finisaj  este superior, iar unicitatea stilului este indubitabilă acum, decenii mai târziu.

 

În țările din întreaga lume,  mai puțin în zona estică a  Europei,  există o cultură a hainelor vintage.  Acestea sunt considerate de colecție.

În România pentru că a existat o cultură  redusă  asupra modei internaționale din perioada premergătoare anilor 90,  hainele vintage sunt  confundate cu produsele second hand.

 

 

 

 

Care sunt diferențele între retro fashion și vintage fashion?

 

În linii mari, îmbrăcămintea de tip vintage se referă la o perioadă specifică, mai veche de 20- 30 de ani în timp ce retro se leagă de stilul pe care hainele îl copiază. Aici includem modele sau designuri nostalgice, ale unor vremuri apuse. Multe persoane confundă  acești doi termeni și nu este în regulă, deoarece sunt diferiți. Au similarități, dar nu sunt același lucru.

Retro fashion înseamnă piese vestimentar piese cu o vechime de până la 20-30 de ani, pe când vintage fashion înseamnă piese originale cu o vechime situată între 20-100 ani. Hainele vintage sunt mai rare și de aceea, au o valoare mai mare decât cele retro.

 

Ce haine sunt încadrate în stilul retro?

 

Stilul retro include  toată plaja vestimentară, precum și accesorii (tricouri, pantaloni, rochii, pulovere, geci, costume de baie, pantofi, pălării, colanți, eșarfe, mănuși, ceasuri, bijuterii, genți și rucsacuri etc). Astfel, cu îmbrăcăminte retro, cu o linie croită cu până la 20 de ani în urmă, se poate crea o nouă versiune a garderobei personale.

 

Aceasta pentru că hainele și accesoriile retro se pot combina în mod inedit, atât din punct de vedere al croiurilor și culorilor, cât și a tentației de a adăuga la ținute de damă accesorii masculine.  Efectul este evident: un stil unic și personal.

 

 

Există și alte obiecte retro?

Ar fi bine să știi că moda retro nu se limitează la haine și accesorii, ci include chiar și produse casnice, cărți, electronice, mobilă, jucării sau jocuri. De exemplu: frigider și aer condiționat de la companii de renume cum ar fi Coleman, Frigidaire sau Heartland, jocuri de societate cum ar fi Monopoly, Candyland, Risk sau Trouble care au fost resigilate în ambalajele originale, pick-up-uri de la Crosley sau caserole de mâncare de la DC and Marvel comics cum ar fi Batman, Wonder Woman sau Spiderman.

 

Concluzia noastră? Hainele în afara tendințelor sunt o opțiune pentru un stil vestimentar unic .

Powered by VA Labs
© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!