TOP 3 mituri despre mașinile fabricate după 2012 echipate cu tehnologia start-stop

 Sistemul start-stop este una dintre cele mai vechi tehnologii cu care vin echipate destul de multe mașini, iar toate cele create după 2012, cu excepția celor de buget redus, îl au. Acesta are rolul de a reduce consumul de combustibil în anumite situații, precum oprirea la semafor și staționarea pentru perioade scurte de timp.

Deși este un sistem benefic, multe persoane îl consideră inutil și cred că trebuie să ofere mai multă importanță întreținerii mașinilor care vin echipate cu aceasta tehnologie, acesta fiind unul dintre cele mai răspândite mituri despre el. Să fie acesta adevărul?

Mai jos poți descoperi cele mai importante 3 mituri legate de mașinile care fac parte din această categorie.

Tehnologia start-stop – între mit și realitate

1.  Bateria auto se consumă mai repede

Mulți proprietari auto cred că sistemul start-stop afectează bateria, aceasta având o durată de viață mai scurtă din cauza ciclurilor repetate de pornire-oprire a motorului. De fapt, această tehnologie a fost creată pentru a reduce consumul de combustibil. De asemenea, ea se găsește și pe mașini mai vechi de 10 ani, fără să fi avut un impact semnificativ asupra modului lor de funcționare.

Ce trebuie să știi este că, odată cu apariția acestei tehnologii, și producătorii de baterii auto s-au conformat și au scos produse care se potrivesc mașinilor echipate cu acest sistem și care vor avea o durată lungă de viață ca și în cazul modelelor mai vechi.

Pentru că mulți români sunt adepții mașinilor Volkswagen, trebuie să știi și că toate modele mai noi de 2012 ale acestei mărci vin echipate cu această tehnologie fără să li se fi întâmplat ceva până acum.

Atunci când ești în căutarea unei baterii auto pentru Volkswagen Passat dotată cu start-stop, vei avea posibilitatea să alegi și baterii de generație nouă care să asigure funcționarea corectă a mașinii tale.

2.  Sistemul start-stop depinde de funcția Eco

În principiu, sistemul start-stop are rol atât de economisire a combustibilului, dar și de protecție a mediului înconjurător, așadar acesta este adeseori completat de o funcție Eco, mai ales la mașinile fabricate după 2012. Ceea ce au în comun cele două tehnologii este că pot fi dezactivate.

Așadar, atunci când îți faci griji că mașina ta are de suferit din cauza oricăreia dintre cele două funcții, le poți opri, însă va trebui să te aștepți și la un consum mai mare de combustibil.

3.  Și motorul are de suferit din cauza acestei tehnologii

După 2012, când s-a dorit reducerea emisiilor de noxe, mulți producători auto au început să fabrice motoare cu cilindreea mai mică, iar mulți șoferi cred că, în combinație cu sistem start-stop, mașinile lor au devenit mai puțin fiabile, propulsorul având de suferit din această cauză.

În România, poluarea este o adevărată problemă, iar singura modalitate de a o reduce este înnoirea parcului auto național cu mașini electrice sau cel puțin hibrid, însă până atunci și cele cu sistemul start-stop ar putea ajuta, chiar dacă într-o măsură foarte mică.

Toate cele trei mituri prezentate mai sus sunt contrazise de ani întregi în care mașinile dotate cu această tehnologie au funcționat impecabil, așadar o poți folosi cu încredere.

Sursa foto: Pixabay.com