AM Press Logo
Muzeul Pietrei

Top 7 idei de mic dejun rapid și nutritiv pe care să le încerci în luna următoare

Deși există unele persoane care preferă să sară peste micul dejun sau să-l înlocuiască cu o cafea sau cu o mică gustare, nutriționiștii recomandă să nu neglijăm această masă importantă. Pe lângă faptul că stimulează metabolismul, oferind organismului nutrienții și energia necesară pentru a începe ziua în forță, un mic dejun sănătos diminuează senzația de foame și reduce riscul de a consuma alimente nesănătoase mai târziu.  

Iată cum să oferi organismului tău cel mai hrănitor mic dejun, simplu și rapid:

  1. Parfait de iaurt

Alternează straturi de iaurt grecesc, felii de fructe proaspete și semințe de chia sau granola. Acest mic dejun este rapid de preparat și oferă o combinație perfectă între proteine, carbohidrați și grăsimi sănătoase.

  1. Smoothie energizant

Un smoothie este o modalitate excelentă de a începe ziua cu un aport ridicat de vitamine și minerale. Investește într-un blender de calitate și vei prepara un smoothie rapid și hrănitor în câteva minute. Poți amesteca o varietate de ingrediente, de la spanac proaspăt, banană, avocado, migdale și poți adăuga și lapte de cocos sau pudră proteică. Poți adăuga și fructele tale preferate plus câteva cuburi de gheață. Astfel, vei obține o consistență mai răcoritoare. Dacă vrei să oferi organismului tău o doză bună de fibre, grăsimi sănătoase și antioxidanți, descoperă gama de fructe de la Auchan.ro și începe-ți ziua cu energie și vitalitate.

  1. Prepară ouă în felul tău

Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine și grăsimi sănătoase. Poți prepara un sandwich rapid și hrănitor cu ouă și o felie de pâine integrală sau pâine prăjită. Adaugă felii de avocado proaspăt și roșii pentru un plus de prospețime și savoare. Acest mic dejun este o combinație perfectă între proteine, grăsimi sănătoase și carbohidrați, oferindu-ți energia necesară pentru a începe ziua cu energie maximă.

  1. Terciuri sănătoase

Atunci când folosești hrișcă sau ovăz în prepararea unui terci, beneficiezi de energie pe termen lung și un nivel optim de sațietate. Pentru a prepara un terci rapid și nutritiv, fierbe hrișca sau ovăzul în apă sau lapte de migdale și adaugă stafide, caise sau prune uscate pentru un plus de dulceață și savoare. Dacă îți dorești un plus de textură și valoare nutritivă, presară deasupra terciului nuci mărunțite, fulgi de cocos sau migdale feliate.

  1. Wrap cu fructe

Întinde unt de migdale pe o lipie integrală sau tortilla și pune deasupra felii de fructe, precum banane, mango, mere sau căpșuni. Rulează strâns wrap-ul și taie-l în bucăți pentru a-l face mai ușor de mâncat.  

  1. Brioșe sățioase

Dacă dispui de puțin timp liber, poți coace în weekend o tavă cu brioșe și le poți congela. Poți combina făină integrală, morcov, mere, banane, migdale sau alte fructe uscate, în funcție de imaginația proprie. Pentru a beneficia de un mic dejun cald, tot ce trebuie să faci este să le scoți de la congelator și să le încălzești în cuptorul cu microunde.

  1. Frittata cu resturi

Nu rata posibilitatea de a folosi restul de legume rămas de la cină. Bate două ouă și adaugă legumele rămase. Obții un mic dejun variat, plin de nutrienți.

Indiferent cât de limitat este timpul tău, cu aceste idei de mic dejun vei începe ziua în forță, cu un nivel optim de energie.

 

© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!