AM Press Logo
Muzeul Pietrei

Nu o să crezi ce supercar chinezesc a ajuns în România! Lamborghini-ul asiatic care face furori!

Modelul Dongfeng Forthing T5 Evo este un SUV care atrage atenția prin designul său, ce amintește de un brand european de lux, fiind comparat vizual cu Lamborghini Urus. Cu toate acestea, prețul său este surprinzător de accesibil, situându-se în jurul valorii de 35.000 de euro.

Dongfeng este un nume cunoscut în România, fiind producătorul Dacia Spring, un detaliu puțin cunoscut de consumatori.

Dongfeng Forthing T5 Evo dispune de o motorizare pe benzină de 1.5 litri turbo, cu injecție Mitsubishi, oferind o putere maximă de 190 CP și un cuplu de 285 Nm (145 kW). Transmisia este automată, iar tracțiunea este pe față (FWD). Viteza maximă atinsă este de 195 km/h, iar mașina respectă norma de poluare EURO 6.

Un alt producător chinez prezent pe piața românească este BAIC (Beijing Auto Industry Company), care în trecut a fabricat modele Jeep în China, influențând astfel designul mașinilor sale. În prezent, BAIC este partener al Mercedes în China și deține 10% din acțiunile constructorului german de automobile de lux.

Vehiculele BAIC se remarcă prin calitatea finisajelor, atenția la detalii precum cusăturile și materialele folosite, iar confortul este apreciat la nivel occidental sau chiar superior. Un model BAIC a fost vândut imediat după ce a fost adus în România.

Piața auto din România se pregătește pentru o creștere semnificativă a numărului de branduri chinezești. Deși Dongfeng nu are încă o prezență oficială în țară, modelele Forthing sunt deja importate.

Printre mărcile chinezești care au intrat sau urmează să intre pe piața românească se numără BYD (Build Your Dreams), Chery (recent lansat), Denza, Omoda, Jaecoo, NIO și submarca sa urbană Firefly.

Aceste schimbări marchează o evoluție importantă, deoarece mașinile chinezești nu mai sunt percepute ca produse de calitate scăzută, ci oferă acum un nivel ridicat de calitate la prețuri competitive.

Valul de oferte chinezești exercită o presiune considerabilă asupra constructorilor europeni, inclusiv asupra Dacia. Specialiștii estimează că reducerile de prețuri aplicate de producătorii tradiționali sunt o reacție directă la această competiție.

Rămâne de urmărit cum vor evolua în timp durabilitatea acestor vehicule și costurile asociate reparațiilor. Cu toate acestea, concurența este benefică, iar principalul avantaj este pentru consumatorul final.

© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!