Afacere cu umor românesc. Povestea din spatele COLIVEI pentru aniversări și tortului de Revelion pentru a îngropa anul. ”Vreau să fie desert național”
Mare devoratoare de colivă încă din copilărie, o tânără din Slobozia, dar care locuiește în București, a avut ideea unei afaceri îndrăznețe și inedite: și-a deschis o colivărie. Mai exact, și-a făcut un laborator de cofetărie unde se face exclusiv colivă. Deoarece coliva este asociată cu evenimentele nefericite, Ioana Mihai a făcut în așa fel încât să atribuie acestui desert iubit de mulți români conotații mai vesele. Așa s-a născut afacerea MORI – colive de viață, potrivit gandul.ro.
Tânăra, care a lucrat în publicitate, spune că vrea să transforme coliva într-un desert tradițional, la fel cum au făcut italienii din cannoli și portughezii din pasteis de nata.
Ioana a diversificat rețeta clasică de colivă, adăugând la rețetele concepute de ea ingrediente cu totul neașteptate, cum ar fi mango și fructul pasiunii.
Pe lângă caserole standard de 150 de grame, există și varianta de tort din colivă pentru aniversări, sfârșit de an sau… demisii.
O persoană nu doar cu inițiativă, ci și cu mult umor, Ioana a găsit pentru produsele din colivă și nume pe măsură: Mori de poftă, Mori de drag sau Mori de ciudă.
Încă de când era copil, desertul preferat al Ioanei Mihai era coliva. Când a devenit adult, tânăra, care a absolvit două facultăți, ASE – Marketing și SNSPA – Comunicare și relații publice, nu a ratat oportunitatea de a-și împlini visul din copilărie: să mănânce colivă pe săturate, fără legătură cu vreun eveniment nefericit.
Totul a început pe vremea când lucra la o agenție de publicitate: atunci a primit șansa de a-și deschide o afacere inedită.
”Când aveam 16 ani, am aflat că în viață ar trebui să faci ce îți place și mie îmi plăcea… coliva. Mi se părea nedrept că desertul meu preferat nu se poate consuma decât la parastase și înmormântări. Așa că am zis că, atunci când mă fac mare, o să-mi deschid o colivărie. Chiar dacă parcursul meu profesional a început în domeniul publicității și al strategiei de brand, nu am uitat niciodată de această idee de afacere.
La sfârșitul anului 2021, agenția în care lucram ca brand strategist a dat startul unui concurs intern, prin care finanța cu 10.000 de euro visul unul angajat. Visul înscris de mine a fost colivăria MORI și a câștigat marele premiu. Cei 10.000 de euro au servit apoi ca și co-finanțare pentru StartUp Nation în 2022. În 2023 am primit aprobarea proiectului, iar pe 1 aprilie 2024 am deschis oficial laboratorul de cofetărie pentru MORI – colive de viață”, și-a început povestea Ioana Mihai.
Continuarea aici