Revoluție la Dacia! Spring de 100 CP, noi motoare și tehnologii care schimbă tot în gamă!
Dacia a anunțat o serie amplă de noutăți pentru întreaga sa gamă, incluzând noi motoare, tehnologii și opțiuni pentru modelele Logan, Sandero, Jogger, Duster și Bigster. Printre cele mai importante schimbări se numără actualizarea mașinii electrice Spring, care ajunge la 100 CP, precum și prezentarea conceptului Hipster, un microcar electric ce amintește de legendarul „Lăstun” pe baterii. Aceste inovații vin într-un context dificil pentru industria auto europeană, marcată de creșterea costurilor electrificării și a materiilor prime.
Dacia Spring: mai puternică și mai eficientă cu noua baterie LFP
Dacia Spring, cea mai accesibilă mașină electrică de pe piață, trece la o platformă actualizată și introduce două noi motorizări de 70 CP și 100 CP, care înlocuiesc versiunile anterioare de 45 CP și 65 CP. Îmbunătățirile aduse în 2024 includ reglaje recalibrate ale direcției asistate electric pentru o precizie mai bună, roți noi de 15 inch și un volan mai ușor de manevrat.
Modificările structurale ale platformei au crescut rigiditatea și au optimizat distribuția greutății între puntea față și spate, ceea ce contribuie la un echilibru mai bun al vehiculului. Sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit printr-un asistent mai puternic, iar o bară antiruliu a fost introdusă standard pe toate versiunile, sporind stabilitatea în viraje prin noi reglaje ale amortizoarelor și arcurilor de suspensie.
De asemenea, Spring beneficiază de optimizări aerodinamice, cu carenaje pe partea frontală, laterală și posterioară, menite să reducă turbulențele aerodinamice, precum și de un nou eleron care limitează turbulențele în zona hayonului. Astfel, coeficientul aerodinamic SCx a fost îmbunătățit semnificativ, ceea ce se traduce printr-o autonomie sporită.
Noile motorizări oferă un cuplu mai mare între 80 și 120 km/h, cu un plus de până la 20%, facilitând deplasarea în afara orașelor și pe autostradă, pentru o experiență de condus mai confortabilă.
Două motorizări noi, de 70 CP/52 kW și 100 CP/75 kW, înlocuiesc versiunile anterioare de 45 CP/33 kW și 65 CP/48 kW pe Dacia Spring.
Aceste motoare sunt cuplate la o baterie nouă de 24,3 kWh, care utilizează tehnologia litiu-fier fosfat (LFP) – o premieră în Grupul Renault – oferind siguranță termică, durabilitate și costuri optimizate. Opțional, pe versiuni precum Expression și Extreme, este disponibil un încărcător integrat de 40 kW, ce permite încărcarea bateriei de la 20% la 80% în doar 29 de minute. Încărcătorul standard de 7 kW asigură o încărcare completă de la 20% în 3 ore și 20 de minute la un wallbox, respectiv 10 ore și 11 minute la o priză casnică.
Motorizarea de 70 CP este disponibilă pe versiunile Essential și Expression, iar cea de 100 CP pe echiparea Extreme.
Dacia Hipster: un concept electric compact inspirat de „Lăstun”
Dacia introduce conceptul Hipster, un vehicul electric urban cu două portiere și hayon, realizat din rășini sintetice și fibră de sticlă, care oferă patru locuri și un portbagaj modular, toate într-un vehicul de doar 3 metri lungime. Hipster Concept își propune o mobilitate electrică responsabilă, reducând amprenta de carbon cu 50% față de vehiculele electrice actuale.
„Acesta este cel mai tipic proiect Dacia, cu un impact social comparabil cu cel al modelului Logan acum 20 de ani. Este vorba despre crearea unui obiect care nu există încă”, a declarat Romain Gauvin, Director Design Avansat & Design Exterior Dacia.
Proiectul a pornit de la nevoile reale ale utilizatorilor, concentrându-se pe esențial. Hipster are dimensiuni exterioare compacte (3 m lungime, 1,53 m înălțime și 1,55 m lățime), este cu 20% mai ușor decât Spring și folosește o abordare eco-smart, care reduce consumul de materii prime și energie atât în producție, cât și în utilizare.
Dacia Hipster oferă patru locuri și un portbagaj modular într-un vehicul de doar 3 metri lungime.
Vehiculul este potrivit atât pentru mediul urban, cât și pentru drumurile rurale sau periurbane, oferind o autonomie suficientă pentru deplasările cotidiene cu doar două reîncărcări pe săptămână. Potrivit constructorului, în Franța, 94% dintre șoferi parcurg zilnic mai puțin de 40 km.
Designul este simplu și robust, cu roți amplasate în colțurile caroseriei și fără console față/spate. Partea frontală este orizontală, cu faruri înguste ce conferă un aspect serios, dar prietenos. Hayonul, care acoperă întreaga lățime a vehiculului, se deschide în două părți pentru un acces facil la portbagaj.
Blocurile optice spate sunt integrate în spatele lunetei hayonului, fără carcasă proprie, iar caroseria este realizată într-o singură culoare pigmentată în masă, cu doar trei elemente vopsite. Protecțiile laterale sunt confecționate din Starkle®, un material parțial reciclat dezvoltat de inginerii Dacia, iar scuturile față și spate sunt vopsite în masă, reflectând filosofia „Robust & Outdoor” a mărcii.
Habitaclul lui Hipster urmează forma cubică a caroseriei, cu geamuri laterale și parbriz aproape verticale.
Interiorul este optimizat pentru spațiu, cu geamuri laterale culisante și un plafon vitrat în partea frontală, pentru o senzație de luminozitate. Patru adulți pot călători confortabil, iar accesul pe bancheta din spate se face prin rabatarea scaunului pasagerului din față. Scaunele din față sunt unite într-o banchetă, o soluție simplă și primitoare, iar tetierele perforate contribuie la reducerea masei.
Noi motoare și tehnologii pentru Logan, Sandero și Jogger
Modelele Logan, Sandero, Sandero Stepway și Jogger adoptă o nouă semnătură luminoasă LED în formă de „T” inversat, poziționată deasupra noilor proiectoare, care, împreună cu grila frontală redesenată, accentuează aspectul robust și identitatea vizuală a mărcii. Blocurile optice LED „pixel” din spate au un design nou, prelungind estetic luneta hayonului pe modelul Jogger.
Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan sunt primele modele Dacia care adoptă noua semnătură luminoasă LED în formă de „T” inversat.
Materialele textile pentru scaune, bord și panourile ușilor au fost și ele actualizate, combinând un aspect primitor cu o rezistență ridicată. Noul volan, cu ergonomie optimizată, oferă o experiență de condus plăcută, iar pe motorizările automate hybrid 155 și Eco-G 120, confortul este sporit de comanda de transmisie E-Shifter și de padelele de schimbare a treptelor (disponibile pe Eco-G 120 cu cutie automată).
Motorizarea hybrid 155, extinsă pe Sandero Stepway și Jogger
Noul sistem hybrid 155, lansat inițial pe Bigster, este acum disponibil și pe Jogger, înlocuind versiunea hybrid 140. În trimestrul 4 al anului viitor, va fi introdus și pe Sandero Stepway, care va beneficia astfel pentru prima dată de un sistem de propulsie electrificat.
Hybrid 155 combină un motor pe benzină de 1,8 litri cu 4 cilindri (109 CP), două motoare electrice (unul de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,4 kWh și o cutie automată electrificată cu 6 trepte (4 pentru motorul termic și 2 pentru propulsia electrică), tehnologie posibilă datorită absenței ambreiajului.
Cu o putere totală de 155 CP și un cuplu de 170 Nm, această motorizare oferă o experiență de condus plăcută și un consum optimizat, reducând emisiile și consumul cu 10% față de versiunea anterioară hybrid 140 pe Jogger. În mediul urban, până la 80% din deplasări se realizează în mod 100% electric, iar pornirea se face întotdeauna electric.
Prima motorizare GPL cu transmisie automată pe mai multe modele
Dacia, lider pe piața GPL în Europa, este singurul constructor care oferă motorizări dublu alimentate benzină-GPL pe întreaga gamă de modele termice, sub denumirea Eco-G. Aceste motoare combină confortul și versatilitatea cu emisii de CO₂ cu aproximativ 10% mai reduse față de motoarele pe benzină echivalente.
Modelele Sandero, Sandero Stepway, Jogger și Logan în versiunea Eco-G 120 sunt echipate cu un motor turbo de 1,2 litri cu 3 cilindri, mai puternic (120 CP față de 100 CP anterior), care pentru prima dată permite asocierea GPL cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte, lină și reactivă. Transmisia manuală în 6 trepte rămâne disponibilă.
Capacitatea rezervorului GPL a fost mărită la 49,6 litri pentru Sandero, Sandero Stepway și Logan, respectiv 48,8 litri pentru Jogger, comparativ cu 40 litri anterior, crescând autonomia GPL cu 20%. Autonomia totală (GPL + benzină) ajunge astfel la 1.590 km pentru Sandero și Logan și la 1.480 km pentru Stepway și Jogger.
Acest motor este disponibil și pe Duster, înlocuind versiunea Eco-G 100.
Motor TCe 100 pentru Sandero și Logan
Motorul turbo pe benzină de 1,0 litri cu 3 cilindri, disponibil pe Sandero și Logan, oferă acum 100 CP, față de 90 CP anterior, pentru un plus de dinamism în utilizarea cotidiană. Acesta este asociat cu o cutie manuală în 6 trepte.






