Şase lucruri pe care nu le ştiai despre ouă

Ouăle sunt o sursă delicioasă de vitamine din complexul B, nutrienţi şi proteine. Deşi sunt numeroase controverse în jurul oului, nutriţioniştii spun că dietele care conţin ou sunt sănătoase. Mai mult, un studiu a urmărit efectele asupra organismului ale unui mic dejun cu ou, ale unui mic dejun cu cereale şi a lipsei micului dejun. S-a constatat astfel că micul dejun care conţinea ou ajută la reducerea poftei de dulce sau de alimente grase peste zi.

>Iată 6 lucruri pe care nu le ştiai despre ouă, reieşite din studii realizate în diverse colţuri ale lumii.
1. Gălbenuşul de ou ajută la dezvoltarea creierului
Vitaminele din complexul B conţinute de gălbenuşul de ou sunt asociate cu o funcţionare neurologică mai bună şi cu reducerea inflamatiilor. De asemenea, potrivit dr. Drew Ramsey, medic psihiatru, dacă femeia însărcinată consumă ouă, colină – substanţă conţinută de gălbenuş – ajută la dezvoltarea creierului bebeluşului. În plus, susţine Ramsey, gălbenuşul ajută la eliberarea în organism a unor neurotransmiţători precum serotonină, dopamină şi norepinefrină.
2. Ouăle sunt proteinele “perfecte”
Când vine vorba despre proteine, ouăle sunt “mînă de aur”. Proteinele din ou sunt foarte uşor absorbite de organism, şi ajută la construirea muşchilor, sunt de părere dr. Cynthia Sass şi Jeff Volek.
Citeşte continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.