Vei fi uimit! Secretul neştiut despre banalii ardei capia

Curele cu ardei graşi, gogoşari şi ardei iuţi sînt remedii pentru boli de inimă, reumatism, răceală, diabet şi kilograme în plus
Pot fi roşii, verzi sau galbeni, dulci sau picanţi, toate soiurile sînt gustoase. Ardeiul gras şi fraţii lui, ardeiul capia, ardeiul iute şi dolofanul gogoşar, reprezintă unele dintre cele mai sănătoase legume de care dispunem în luna septembrie. Buletinul de analize al ardeilor scoate la iveală o compoziţie naturală de excepţie, de la vitamine, la antioxidanţi şi minerale, nutrienţi extrem de benefici în buna funcţionare organismului.
ardei-capia_56394000
Cea mai bună formă sub care îi putem consuma este cea crudă, în salate sau sub formă de suc proaspăt. Dar virtuţile lor curative continuă şi după ce îi murăm sau îi coacem pe plită. Iată de ce nu trebuie să ratăm cura cu ardei în luna septembrie, perioadă în care această legumă e mai viguroasă şi mai gustoasă ca oricînd.
Sursa numărul unu de vitamină C
Principala substanţă activă din ardei se numeşte capsaicină şi dă culoarea legumei, cea mai multă fiind în cei roşii. Aceasta este un anticoagulant eficient, care ajută la prevenirea infarctului miocardic şi a atacului cerebral. Toate soiurile de ardei conţin vitamina C în cantităţi uriaşe, însă ardeiul gras verde are de două ori mai multă vitamina C decît citricele, iar ardeiul roşu iute conţine cu 330% mai multă vitamină C decît o portocală.
În 100 de grame de ardei sînt 125 de mg de vitamină C, adică 100% din doza zilnică recomandată. În compoziţia ardeiului se mai adaugă 0,8 mg de vitamina B6 şi 0,45 mg de vitamina K. Vitamina A este şi ea prezentă, beta-carotenul fiind un antioxidant foarte puternic, care contracarează efectele radicalilor liberi şi reduce daunele pe care aceştia le produc arterelor, nervilor şi ţesuturilor.
Ardeii graşi conţin licopen, un caretonoid ce previne cancerul de prostată, de col uterin, de colon, pancreatic şi chiar pulmonar. Ardeiul roşu este mai sănătos decît cel verde, cu o cantitate de vitamine A şi C de două ori mai mare. Conform unui studiu, chinezii, care consumă mari cantităţi de ardei, şi mai ales ardei iuţi, au cu 27% mai puţine şanse de a face cancer pulmonar, şi asta în condiţiile în care sînt printre cei mai mari fumători din lume.
Topeşte grăsimile
Ardeiul previne cancerul de colon prin conţinutul ridicat de fibre care sporesc viteza de eliminare a toxinelor. Mai conţine şi flavonoide, substanţe fitochimice care reduc inflamaţiile. Ardeii graşi au doar 25 de calorii la 100 de grame de legumă şi 1,9 grame de fibre, 80% din compoziţie fiind apă. Mineralele cele mai frecvente sînt potasiul, calciul, molibdenul şi manganul. Ardeii ajută în lupta împotriva kilogramelor. Acest lucru se se explică prin prezenţa unor alcaloizi, descoperiţi în 2004 de către doctorul Donwelt, care se găsesc mai rar în organismele vii şi care activează enzimele lipolitice care topesc grăsimile din organism. Astfel, consumînd ardei gras la fiecare masă, pe lîngă hrana sănătoasă, se pierd şi cîteva kilograme.

Organismul nu va avea de suferit, ardeiul îi va asigura nutrienţii necesari: săruri, vitamine şi alcaloizi. Dieta pe bază de ardei recomandă salate bogate în aceste legume şi suc proaspăt, cîte un pahar de 100 ml, de două ori pe zi. E bine ca sucul să fie o combinaţie de ardei gras, morcov, spanac şi măr. Acest preparat este un regenerator sangvin şi un puternic remineralizant. Sucul proaspăt de ardei este de mare ajutor persoanelor care suferă de crampe sau colici intestinale. Un pahar din această băutură face cît şase ore de somn. Cei mai eficienţi pentru slăbit sînt totuşi ardeii iuţi. Căldura generată în organism de aredeiul iute duce la transpiraţii, la oxidarea mai rapidă a straturilor de grăsimi şi, implicit, la slăbit.
Suc, pastă, zacuscă
Gogoşarul este şi el o legumă din familia ardeiului, cu proprietăţi medicinale aparte. Aplicată sub formă de frecţii sau ca unguent pe părţile dureroase, tinctura de gogoşar este neîntrecută în calmarea şi vindecarea suferinţelor cauzate de artrită, gută sau lombalgii. Uleiul de măsline în care s-au macerat gogoşari timp de 10 zile este bun ca unguent împotriva durerilor de gît sau a răguşelii. Acelaşi ulei calmează durerile produse de entorse. Rolul terapeutic al gogoşarilor intervine şi în cazuri de diaree, tuse măgărească, reumatism.
Muraţi, gogoşarii sînt un deliciu al sezonului rece. Ajută la arderea grăsimilor şi la tranzit, tratează excelent mahmureala. Dacă la murat adăugăm scorţişoară, gogoşarii vor fi eficienţi în litiază şi insuficienţă renală. Sucul de gogoşari combate balonarea, iar aplicat pe păr, diminuează seboreea. Ardeii capia atît de delicioşi cruzi sau copţi, sînt la fel de buni şi conservaţi în oţet. Acest sortiment de ardei este cel mai bogat în betacaroten. Gogoşarii şi ardeii capia sînt delicioşi preparaţi sub formă de pastă, ca să nu mai spunem că sînt ingredientele de bază în zacuscă.
Sursa : obiectiv.info
Alina Dumitru, A.M.PRESS