AM Press Logo
Muzeul Pietrei

Wizz Air ia o decizie radicală: se retrage de pe mai multe piețe. Ce înseamnă asta pentru zborul tău.

În primele șase luni ale anului financiar curent, Wizz Air a înregistrat un trafic de 36,5 milioane de pasageri, marcând o creștere de aproape 10% comparativ cu perioada similară a anului precedent. Veniturile totale ale companiei aeriene au atins 3,34 miliarde de euro, suma fiind compusă din 1,92 miliarde de euro din vânzarea biletelor și 1,41 miliarde de euro din servicii auxiliare.

Profitul operațional a urcat cu 25,8%, ajungând la 439,2 milioane de euro, în timp ce profitul net a înregistrat o creștere mai modestă, de 2,6%, totalizând 323,5 milioane de euro.

La data de 30 septembrie 2025, lichiditățile companiei au crescut cu 14,3%, atingând valoarea de 1,98 miliarde de euro. Operatorul aerian intenționează să utilizeze fonduri proprii pentru a rambursa integral obligațiunile în valoare de 500 de milioane de euro, scadente în ianuarie 2026.

Suma totală a compensațiilor acordate pasagerilor a scăzut la 86,5 milioane de euro, de la 115,5 milioane de euro în prima jumătate a anului financiar anterior.

Compania a inițiat o serie de măsuri pentru optimizarea costurilor operaționale, care includ închiderea bazei din Abu Dhabi începând cu 1 septembrie și demararea procesului de închidere a bazei din Viena, ce se va finaliza până în martie 2026.

În contrapartidă, Wizz Air a anunțat deschiderea unor noi baze în aeroporturi cu costuri mai reduse, precum Bratislava, Tuzla, Podgorica, Erevan și Varșovia (Modlin), o strategie menită să genereze economii pe termen lung.

Wizz Air a comunicat finalizarea unui proces de optimizare a livrărilor de aeronave, având ca obiectiv o creștere sustenabilă a capacității de 10-12% anual pe termen mediu.

„Cel mai important, am finalizat obiectivul de optimizare a fluxului de livrare a aeronavelor, pentru a ne concentra pe o creștere mai sustenabilă”, a declarat József Váradi, CEO-ul companiei. „Asta include amânarea a 88 de livrări Airbus pentru următorul deceniu și vânzarea a trei A321neo în acest an.”

Portofoliul de comenzi al Wizz Air, care acum se întinde până în 2033, „rămâne un atuu strategic, diferențiindu-ne printr-o creștere stabilă și competitivă a capacității pentru anii următori”, a adăugat Váradi.

Noul acord încheiat cu Airbus prevede conversia a 36 de aeronave A321XLR la modelul A321neo. Astfel, compania va păstra pentru livrare, începând din 2027, doar 11 avioane cu rază extinsă (XLR).

În luna noiembrie 2025, compania a recepționat și a vândut imediat trei aeronave A321neo unui lessor, ajustând astfel ritmul de extindere a flotei. La 30 septembrie 2025, portofoliul de comenzi al Wizz Air număra 281 de aeronave noi, dintre care 237 de tip A321neo și 44 de tip A321XLR.

Problemele legate de motoarele Pratt & Whitney GTF persistă, însă numărul aeronavelor reținute la sol pentru inspecții a scăzut. La finalul lunii septembrie 2025, 35 de avioane erau indisponibile, față de 41 în perioada verii.

Wizz Air estimează că numărul avioanelor blocate la sol va scădea la 25-30 în următorul an fiscal. Această îmbunătățire este susținută de livrarea a 16 motoare de rezervă în al doilea semestru, ceea ce va crește stocul total la aproximativ 100 de motoare de rezervă până în vara anului 2026.

Sursa:

Disclaimer: Informațiile prezentate în acest articol sunt preluate din surse publice iar la redactarea textului s-a utilizat inteligența artificială. În cazul în care sesizați erori sau neconcordanțe, vă rugăm să ne scrieți la [email protected]

© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!