AM Press Logo
Muzeul Pietrei

LIFESTYLE – POVEȘTI! Azi, Santoni

 

Pantoful are o istorie lungă și veche. Cel mai vechi descoperit, atestat de 5.500 de ani, asemănător unui mocasin, umplut cu iarbă, ca „izolator”, a fost găsit bine conservat – datorită unui exces de bălegar de oaie în care era îngropat, într-o peșteră armeană.

y1

Evoluția de a-lungul veacurilor se poate vedea cel mai bine în imaginile următoare, pentru că nu degeaba se spune că: – „o fotografie valorează cât o mie de cuvinte!”.

y3y4y5y6y7y8

O mare parte din modele de pantofi pe care le purtăm astăzi, în secolul al XXI-lea, reprezintă o reinterpretare în cheie postmodernă a unor stiluri și forme din trecut.

Creatori de modă vestiți, au realizat numeroase modele considerate extravagante, plecând de la modele istorice de pantofi, precum cele prezentate aici.

Dar nu la extravaganțe mă voi referi, ci la meșteșugul cizmăriei, adus la măiestrie de artă, de unul dintre brandurile etalon italienești – Santoni.

Andrea Santoni, fondatorul companiei, a crescut într-o familie de țărani din municipalitatea italiană Corridonia, lângă coasta Adriaticii. A început să învețe arta confecționării încălțămintei de tânăr, în 1952, lucrând ca „tăietor” într-o fabrică, în care timp de un an întreg, i s-a permis să taie doar hârtie. Abia după aceea, a trecut la tăierea pielii de calitate mai ieftină, care a fost folosită pentru căptușeală. A lucrat la fabrică în următorii zece ani. În 1975, și-a înființat propria companie, Santoni, în garajul familiei.

Fiul, Giuseppe, la conducerea întreprinderii familiale de la 21 de ani, își amintește: „Când eram copil, atelierul tatălui meu era camera mea de joacă. […] Îmi plăcea să îmi petrec timpul liber cu el și cu artizanii”. Chiar și astăzi, actualul CEO este capabil să asambleze un pantof de la A la Z, validând toate modelele puse în colecție de studioul de design. „Practic m-am născut în fabrică”, spune Santoni. „Acolo am crescut. La acea vreme, fabrica era literalmente etajul de jos al casei noastre. Așa că am învățat practic cum să fac întregul proces.”

y11

La 79 de ani, Andréa Santoni circulă în fiecare dimineață prin ateliere, pentru a saluta angajații și pentru a verifica dacă sunt respectate standardele. Soția sa, Rosa, se ocupă în continuare, de „croitoresele” instruite în asamblarea căptușelilor pantofilor, Amândoi ar putea beneficia de o pensie binemeritată…….

Pielea pe care Santoni o folosește pentru pantofi provine de la  viței roz. Acești viței roz pasc liber pe pășunea alpină. Motivul pentru care Santoni a ales pielea acestor viței este calitatea. Datorita diferențelor de temperatura și a faptului că sunt hrăniți cu „parcimoniozitate”, pielea vițeilor roz rămâne întinsă, fără pliuri.

Spre deosebire de multe alte mărci de lux, Santoni nu „externalizează”, urmând filozofia fondatorului său: – „totul sub un singur acoperiș”. Prin urmare, pantofii pentru bărbați și femei Santoni, sunt dezvoltați și fabricați în întregime la sediul companiei din Corridonia.

Una dintre zonele remarcabile ale lui Santoni este finisajul. Toți pantofii sunt fabricați din piele tăbăcită vegetal, nevopsită, primindu-și culoarea — inclusiv o talpă, „marca comercială”, portocaliul strălucitor — la sfârșit. Se aplică în întregime manual. Niciun pantof, chiar într-o serie mare de producție, nu este același cu altul.

y46y47

Venim la muncă nu pentru a face mai mulți pantofi, ci pentru a face pantofi mai buni”, spune Santoni. „Există un mare principiu japonez numit kaizen , care înseamnă îmbunătățire continuă. Fiecare zi este o nouă provocare pentru a o îmbunătăți. Oamenii noștri urmează cu adevărat această filozofie și, în fiecare zi, încearcă să o facă mai bună.”

y25y26y27y28y29

Casa Santoni împreună cu Rubelli – un apreciat producător venețian, care din 1858 este un punct de referință în întreaga lume când vine vorba de țesături de lux, au pus umărul la crearea unor mici capodopere de pantofii și mocasinii, balerinii și pantofii cu șireturi, botinele și alte cizme, ca tribut creativ adus culturii, creativității și eleganței pe care Santoni și Rubelli le împărtășesc.

y12y13y14y15y16

Deși reprezintă lumi diferite, ambele companii reprezintă calitatea „Made in Italy”, articole renumite în întreaga lume.

IWC – remarcabilul „atelier” de orologerie elvețian, a format în 2011 un parteneriat cu Santoni, datorită accentului pus de brand pe abilitățile manuale, diligența profesională și aprecierea tradiției – elemente cheie, atunci când vine vorba  de creații frumoase, realizate manual. Ambele mărci înțeleg că, pentru a progresa și a inova, trebuie să-ți păstrezi moștenirea. Într-o lume în ritm rapid, atât IWC, cât și Santoni , „își iau timpul” necesar, dând dovadă de răbdare pentru a crea cu grijă și precizie produse și accesorii rafinate de cea mai înaltă calitate.

Santoni, confecţionează manual curelele de ceas din piele, create exclusiv pentru IWC Schaffhausen. Acestea sunt pictate prin arta „Patinei”, faimoasa tehnică transmisă de maeștrii meșteri, caracteristică lui Santoni. Culorile se aplică cu o cârpă mică de lână și apoi cu o pensulă, pentru a defini detaliile. Rezultatul, este o culoare bogată în nuanțe irepetabile.

y18y19

Subestimat în designul său, IWC Pilot’ s Watch Automatic 36, atinge înălțimi stratosferice datorită colaborării dintre  Schaffhausen și Santoni. Prezenta lui Santoni se simte în întreaga colecție IWC, sub forma unor curele luxoase, în culori bogate, precum albastrul de „miezul nopții”, antracitul și „sângele de bou”. Dar efectul cel mai bine ilustrat, este transmis de cureaua de aligator gri, asociată cu cadranul placat cu argint al Pilot’ s Watch Automatic 36; dintr-o dată, ceasul cu „bobinare” automată devine mai mult decât suma pieselor sale.

y20

Santoni, a încheiat un parteneriat și cu Mercedes-Benz producând  o linie de pantofi pentru  conducere auto și pantofi de agrement marca AMG.

y21y22

Pe lângă colaborările cu Rubelli, IWC și AMG, din care au rezultat  produse atemporale, scopul lui Santoni este să creeze experiențe memorabile. În serviciul acestui obiectiv, compania, intenționează să introducă cipuri de comunicare în pantofii săi. „Îți pui telefonul lângă pantofi și poți citi toate informațiile despre cum au fost fabricați, despre materiale, sfaturi despre cum să-i cureți și să-i  îngrijești”, spune Giuseppe Santoni.

Plecând de la „panseul” Rosei și a lui Andrea Santoni – creatorii de pantofi, că: -„ a crea frumusețe, înseamnă a lucra cu mâinile, cu capul și, mai ales cu inima”, se poate spune – pentru cei care îi poartă, că „Pantoful”, devine un barometru al personalității lor.

La fel cum se spune, că felul în care ne îmbrăcăm, ne coafăm (doamnele) și ne machiem (doamnele) scoate la iveală cine suntem și ceea ce credem despre propria persoană.

S-a demonstrat faptul că pantofii, care pe lângă faptul că ne protejează picioarele de contactul cu solul, reprezintă indicii puternice despre personalitatea noastră. Dacă ne-am gândit să lăsăm o impresie bună la un interviu pentru un loc de muncă, la o întâlnire, la o ședință sau în oricare alt cadru social, trebuie să învățăm să ne alegem cu atenție încălțămintea.

Un studiu realizat de Universitatea din Kansas și publicat în revista Journal of Research in Personality, a demonstrat că personalitatea noastră este reflectată în proporție de 90% de pantofii pe care îi purtăm. Echipa a lucrat cu 63 de studenți cărora le-a arătat mai mult de 208 fotografii ale încălțărilor purtate de către voluntari; celor din urma realizându-li-se inițial un test de personalitate. Pe lângă pozele cu încălțămintea, observatorii au reușit să afle cu o precizie relativă, dacă persoana era libertină sau conservatoare, extravertită sau introvertită, dacă era stabilă din punct de vedere emoțional, precum și nivelul de simpatie față de sine, nesiguranță, anxietate și izolare. Au reușit inclusiv să descopere nivelul social și veniturile.

Sloganul:- SPUNE-MI CE PANTOFI PORȚI, CA SĂ ÎȚI SPUN CINE EȘTI!”, își merită notorietatea, iar Santoni, contribuie cu prisosință la întipărirea lui în mentalul colectiv, oferind oportunitatea alegerii din gama produselor sale a  pantofului potrivit oricărui tip de caracter și personalitate.

Iar dacă nu te descurci singur, există specialiști în a te îndruma, așa cum „pe vremuri”, Casa Frumoasă – București, prin personal calificat, o făcea cu profesionalism, nu numai în privința pantofilor, ci în general, în privința designului vestimentar potrivit fiecărei persoane în parte.

y34y36y37y38y40y41

Și pentru a încheia cu Santoni, sunt  de menționat următoarele:

Cultura de „a face” a lui Santoni, a dus la înființarea Accademia dell’Eccellenzaun, proiect educațional unic dedicat generațiilor viitoare, cu scopul de a transmite expertiza artizanală valoroasă a companiei.

Santoni creează „Beauty” manual, bazându-se pe „savoir-faire”-ul unic al artiștilor săi. Mâinile sunt totul: modelează, pictează și, în cele din urmă infuzează fiecărui produs o identitatea inimitabilă. Accademia dell’Eccellenza își propune să protejeze această valoare.

În timpul instruirii, „Maeștrii Frumuseții” îi însoțesc pe tinerii ucenici artizani prin fiecare etapă a creației, împărtășindu-le experiența și cunoștințele.

Calea educațională include lecții teoretice și practice atât la clasă, cât și în atelierele de meșteșuguri și durează patru săptămâni. La final, fiecare participant va obține o Diploma de Ucenic de Frumusețe și va avea șansa de a fi selectat pentru a-și continua experiența profesională în cadrul companiei.

y45y48

O modalitate, prin care arta meșteșugului cizmăriei, să dăinuie!!!!!

SURSA: A.V.H.  The Art of Lifestyle. A Family Album (în pregătire)

Powered by VA Labs
© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!