O singură VITAMINĂ ne protejează de boli de inimă și de cancer și ajută la slăbit

Pe lângă faptul că întăreşte oasele, această vitamină ne protejează împotriva diabetului, a sclerozei, dar şi a cancerului, a bolilor de inimă şi a depresiei. În plus, ajută la păstrarea siluetei sau la eliminarea unor kilograme în plus.
Vitamina D, căci ea este vitamina-minune, se asimiliează de la soare, dar şi din câteva alimente, puţine la număr.
E de amintit că prezenţa vitaminei D în corp ajută la absobţia calciului din alimente. La adulţi, o doză zilnică de vitamina D şi calciu previne fracturile şi entorsele. Pentru cei mici este şi mai important deoarece oasele lor sunt în formare. Dozele recomandate de medici micuţilor trebuie luate strict în primii ani de viaţă.
Factorii care cresc riscul ca o persoană să aibă deficienţă de vitamina D: vârsta de peste 50 de ani, pielea de culoare închisă, locuinţa îndreptată spre nord, obezitate, alergii sau intoleranţe la lactate, boli de ficat sau digestive.
Ţine diabetul la distanţă
Multe studii au arătat că există o legătură între nivelul de vitamina D din corp şi diabet. Persoanele cu deficienţe de vitamina D sunt mai vulnerabile în faţa declanşării acestei boli. Cu toate astea, dovezile nu au fost suficiente pentru a-i convinge pe specialişti să prescrie suplimente de vitamina D persoanelor care prezintă un risc mai ridicat de a face diabet.
Excelentă pentru slăbit
Obezii sau supraponderalii au un nivel de vitamina D sub cel cel normal. Grăsimea e o “capcană” pentru vitamina D deoarece o “consumă” şi nu mai ajunge acolo unde este nevoie de ea. Un mic studiu realizat de câţiva dieteticieni a arătat că un regim alimentar sărac în calorii, îmbogăţit cu vitamina D, duce la scăderea în greutate mai rapidă.
Protejează de depresii
Această vitamină joacă un rol foarte important în funcţionarea cât mai bună a creierului. Un studiu a dovedit că administrarea unor doze mari de vitamina D în cazul celor care suferă de depresie îi poate ajută să scape mai repede de gândurile negre. Alte studii au dovedit însă că această reţetă nu e aplicabilă în cazul oricăror persoane.
Surse de vitamina D
În sezonul estival, acest lucru este uşor de obţinut dacă pur şi simplu lenevim la soare timp de minimum 15 minute pe zi. Bineînţeles, protejaţi de crema solară şi pălărie, să nu cumva să facem insolaţie. În sezoanele mai puţin sunny-friendly, vitamina D poate fi obţinută din alimente.
Cele mai bogate surse naturale sunt: somonul, macroul, tonul, sardinele, gălbenuşul de ou, ficatul de vită, cerealele, nucile, merele, lactatele etc. Dacă nici acestea nu sunt suficiente, puteţi apela la suplimentele alimentare cu vitamina D, care se găsesc sub 2 forme: D2 – ergocalciferol (acelaşi tip care se găseşte şi în alimente) sau D3 – colecalciferol (forma obţinută prin expunerea la soare).

Sursa – doctorulzilei.ro