Rețeta perfectă pentru varza murată. Află câteva trucuri, acum că se apropie vremea

0 120

 

Varza murată este utilă pe timpul iernii la sarmale, dar și în alte preparate culinare. Iată care este rețeta fără cusur de varză murată.
Varza se pune la murat de Sfântul Dumitru, pe 26 octombrie ori în preajma acestei zile, spune tradiția.
Rețetă de varză murată
• Verzele se aleg după subțirimea foilor, care, totodată, trebuie să nu fie cu mult mai mari de-o palmă.
• Apoi trebuie spălate și scobite de cotor, iar în loc se pune o lingură de sare. Apoi se așează verzele în butoi: un rând de verze, un rând de sare grunjoasă.
• În unele părți ale Banatului, printre verze se mai pun și foi gata tocate, numai bune de călit la iarnă.
• După ce este umplut butoiul, se adaugă hrean, bețe de mărar uscat, foi de dafin, o gutuie sau boabe de porumb, care colorează zeama, piper și cimbru.
• După ce este încheiată operațiunea de punere a bunătăților în butoi, se acoperă și se lasă 3 zile fără apa,  să se aşeze’.
• După aceea se toarnă apa proaspătă și se pitroceste o data la 3 zile până se acreste, adică se suflă aer în butoi cu ajutorul unei țevi sau al unui furtun. Pentru că verzele să fie mereu scufundate în saramură, deasupra se așează niște teascuri peste care se pune o piatră.
• În funcție de locul în care este așezat butoiul în gospodărie, mai cald ori mai rece, varza murată astfel ajunge la savoarea deplină în aproximativ o lună.

Varza murată te scapă de viroze
Varză murată, castraveţi, gogoşari, conopidă – toate acestea întregesc meniul nostru în anotimpul rece şi oferă organismului substanţele de care are nevoie. În sezonul rece, legumele proaspete ne ajung mult mai rar pe masă, fie pentru că nu se găsesc, fie pentru că sunt prea scumpe. Din fericire, murăturile puse de cu toamnă pot compensa în parte acest deficit din alimentaţie.
Varza murată are puţine calorii și multe vitamine
Murăturile sunt sărace în calorii şi bogate în minerale şi vitamine, cu precădere vitamina C. Varza murată are cel mai mare conţinut de vitamina C, 100 g acoperind un sfert din necesarul zilnic al unui adult. Murăturile care nu sunt fierte, ci doar puţin opărite, păstrează aproape intacte vitaminele, de aceea sunt indicate în acest sezon. Nutriţioniştii recomandă persoanelor sănătoase să consume murături şi seara, pentru că potolesc apetitul. Trebuie să se ţină însă cont şi de faptul că acestea favorizează retenţia de apă în corp. Acest lucru poate fi prevenit prin spălarea murăturilor înainte de a fi consumate, pentru a îndepărta surplusul de sare. Mai pot fi şi desărate, dacă sunt ţinute pentru o jumătate de oră în apă rece. Chiar dacă gustul nu va mai fi la fel de bun, aşa vei evita excesul de sare.

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.