Câți bani vor încasa proprietarii expropriați pentru Autostrada Sibiu–Făgăraş
Executivul a dat undă verde, în cadrul ședinței de vineri, pentru începerea procedurilor de expropriere necesare realizării primului tronson al Autostrăzii Sibiu–Făgăraș, pe sectorul cuprins între Boița și Avrig.
Potrivit ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, suma estimată pentru plata despăgubirilor depășește 2,2 milioane de lei. Acești bani sunt asigurați în totalitate din fonduri externe nerambursabile, vizând o listă de aproximativ 1.900 de imobile situate pe amplasamentul suplimentar aprobat.
Oficialul a detaliat deciziile luate prin intermediul unei postări pe rețelele de socializare:
„Guvernul a aprobat un pachet important de acte normative pentru modernizarea infrastructurii rutiere şi feroviare. În cadrul şedinţei de astăzi Guvernul a adoptat, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii: acceptarea amendamentelor la Convenţia COTIF (OTIF). Au fost actualizate regulile de interoperabilitate feroviară internaţională, admiterea tehnică a materialului rulant şi siguranţa circulaţiei, aliniind România la cele mai noi standarde europene şi mondiale”.
În aceeași ședință, Guvernul a decis suplimentarea bugetului destinat exproprierilor pentru lotul Săliște al Autostrăzii Orăștie–Sibiu. Sumele necesare pentru finalizarea plăților restante și deblocarea șantierului au fost relocate și majorate, provenind tot din surse externe nerambursabile.
Lucrările la Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș sunt executate de compania turcă Makyol, care a câștigat licitațiile pentru toate cele patru segmente în anul 2023. Valoarea totală a contractelor se ridică la aproximativ 6,5 miliarde de lei (fără TVA).
Constructorul are la dispoziție 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție, termenul de finalizare fiind stabilit pentru sfârșitul anului 2027. Traseul începe din localitatea Boița, la circa 20 de kilometri de Sibiu, unde se va conecta cu Autostrada A1 Sibiu – Pitești și DN7, străbate zona de șes de la poalele Munților Făgăraș și se termină la intersecția cu DN1, la ieșirea din Făgăraș.
În prezent, toate cele patru tronsoane se află în faza de execuție, cel mai avansat stadiu fiind înregistrat pe lotul 3, Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov au precizat situația din teren:
„Cu toate că vremea din ultima perioadă nu a fost favorabilă lucrărilor, constructorul turc de pe Lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș înaintează rapid. Stadiul fizic de realizare al tronsonului de 17,6 kilometri, cuprins între Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus (DJ105B), a ajuns la 23 la sută. Traseul include construcția a 27 de structuri de artă, printre care și un pod de o complexitate tehnică ridicată, cu o lungime de 820 de metri. În acest moment se lucrează pe toate tronsoanele Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68,04 kilometri)”.
Disclaimer: Informațiile prezentate în acest articol sunt preluate din surse publice iar la redactarea textului s-a utilizat inteligența artificială. În cazul în care sesizați erori sau neconcordanțe, vă rugăm să ne scrieți la [email protected]






