Șerban Cionoff: BANCHERUL NOSTRU- HĂITAŞUL NOSTRU?!

Am şi eu, ca mai tot românul, credit la bancă. Mai precis la Bancpost. De fapt, la început era o obişnuită descoperire de card de pe vremea când eram slujbaş la stat. Pensionat fiind, în nişte condiţii destul de bizare pentru un om cu scaun la cap dar foarte pe măsura uzanţelor aşa-zisului guvern condus de premierul- sfert- de-buletin, normal că această descoperire de card s-a transformat în credit re-eşalonat pe o perioadă de patru ani. Şi, ca mai tot românul, se mai întâmplă să nu pot achita întotdeauna ratele la dată fixă. Ceea ce, normal, atrage nişte penalizări pe care le achit fără să comentez. Iar, ca să fiu corect, atunci când nu am certitudinea că pot efectua plata ratei la termen, anunţ , cu câteva zile înainte, la agenţia de la Palatul CFR şi, de fiecare dată, gentilele doamne şi domnişoare de aici înţeleg situaţia.
Ce te faci,însă, că în afară de aceste atât de bine crescute domniţe se întâmplă ca, la aceeaşi bancă, mai precis la o aşa – zisă direcţie specializată în probleme de recuperarea creditelor, lucrează, pe lângă persoane bine crescute, alte câteva care se comportă cu onor(?!) clientela mai rău decât potera din vremurile haiducilor. Deci, de la data scadentă încep să curgă telefoane după telefoane prin care ba sunt invitat ba sunt somat să achit rata. Iată, bunăoară, doar unul dintre ele care cred că atinge culmile lipsei de respect şi de civilizaţie: „ Nu aţi efectuat nicio (sic!) plată în contul restanţei aferent creditului de la Bancopost. Vă somăm (somăm! n.n.) să achitaţi 626 RON în termen de 24 hTel 031 1080 1101 13,15”.Care mesaj fiind primit azi, vineri 11 X , iar mâine fiind sâmbătă, nu prea îmi explic în ce mod aş putea să mă încadrez în cele două zile libere care urmează, acestei ultra-necivilizate somaţii! Lasă că înainte de asta mai primisem nişte telefoane de la nr. 0374 11 0709 , la care până să apuc să răspund s-a închis legătura. Iar, când am vrut să sun, intra robotul care îmi recomanda să contactez banca… în cursul programului de lucru.
Asta , însă, nu ar fi nimic pentru o altă ispravă a funcţionarilor centralei Bancpost. Mai cu o lună în urmă, chiar şi după ce efectuasem plata ratei plus penalizările, am mai primit vreo 2 sau 3 telefoane de somaţie. Eu din treaba asta ce ar urma să înţeleg? Că în centrala asta nu ştie stânga ce face dreapta sau că, pe acolo, prin perimetru, sunt cam multe persoane pe metru pătrat care se calcă pe picioare? Şi încă pe nişte lefşoare deloc de neglijat. Lefşoare la care, bag seama, contribui şi eu, inclusiv prin plata penalizărilor pentru întârziere.
Fireşte, voi achita restanţa plus penalizările imediat ce voi primi pensia pe luna asta. Adică luni , cel târziu marţi. Şi, la fel de sincer, spun că îmi recunosc culpa.
Totuşi, mă întreb: nu este cam prea multă impoliteţe din partea unor funcţionari de bancă, după voce oameni tineri, iar mesajul acela cu somaţia nu depăşeşte , până peste poate, limitele bunului simţ pentru a atinge pragul mitocăniei crase?
Şerban CIONOFF