Șerban Cionoff: MENTENANȚA CARE MENȚINE… DEFICIENȚA

Printre cuvintele cu care ne-a blagoslovit limba de plastilină- antiteza absolută a ceea ce, pe stil vechi, s-a numit limba de lemn- un loc de frunte se află ,,mentenanță’’. Conforma DEx acest termen desemnează ,,totalitatea operațiunilor de întreținere și reparație ale unui sistem tehnic’’.Pe cale de consecință, prin servicii de mentenanță ar trebui să înțelegem acele unități specializate care asigură, în mod operativ și calificat, buna funcționare sau,după caz, remedierea tuturor defecțiunilor care pot afecta buna funcționare a sistemului respectiv.
Ar trebui, în teorie, fiindcă, în practică, mai este cale lungă până atunci… Iată, nu mai departe, ceea ce de câteva zile bune- bunul acesta să fie … la cine trebuie, acolo!- subsemnatul,cot la cot cu alți mulți abonați la serviciile firmei UPC din proximitatea Pieței Victoriei, nu pot urmări programele de televiziune și nici să folosesc calculatoarele conectate la rețeaua respectivă din cauza unor avarii. Care, bag seama, s-ar prea putea să mai curgă ceva apă pe Dâmbovița până să fie definitiv remediată. Sincopele despre care vorbesc s-au înregistrat, în această săptămână, mai ales în cursul zilei, mai precis între orele 8 -17. Drept pentru care profit de ocazie spre a-mi face publică nemulțumirea față de maniera în care, UPC, altminteri o firmă de ale cărei servicii nu am avut până acum a mă plânge, asigură mentenanța , în această situație și în acest areal.
Astfel, joi dimineața, atunci când am mers , ca orice bun utilizator de servicii ale UPC, să îmi achit abonamentul la unitatea din Șoseaua Titulescu, am sesizat situația, fiind asigurat că ea este cunoscută și că se lucrează la remedierea defecțiunii. Numai că, surpriză!, ajungând acasă am constatat că avaria persistă, ba chiar s-a prelungit cam până la orele 18. Pentru ca, azi dimineață, rețeaua să cadă din nou, urmând ca lucrurile să revină la normal tot cam în jur de orele 18. Mai tipicar din fire, am încercat să contactez pe cineva, om de bine , din serviciile specializate ale UPC, spre a-i semnala situația și a-i solicita să îmi dea o mână (specializată) de ajutor. Încercare fără rezultat de vreme ce, la numărul 031 1000872, intra numai robotul care mă asigura că, la acel moment, consultanții firmei sunt angajați deja în convorbiri cu alți utilizatori. Drept pentru care am renunțat, nu înainte de a fi aflat, de la alți prieteni sau vecini, aflați în aceeași situație, că nici ei nu au prea avut noroc în tentativele lor.
Ce-i drept, astăzi, spre seară, am putut să deschid, cu folos, televizorul, respectiv calculatorul. Dar asta nu înseamnă, neapărat, că mâine dimineață nu voi avea (și nu vom avea) parte de asemenea urâte surprize. Incertitudine îndreptățită de vreme ce onor departamentul de comunicare al UPC nu a considerat de datoria sa să facă publice informații despre aceste, haideți să le zic deficiențe, ale procesului de mentenanță. Eventual, să ne spună cât va mai dura povestea.
Dar, spre a nu mai lungi vorba, aș avea o modestă întrebare: este corect ca, pentru aceste zile în care, nu din vina noastră, nu am putut să utilizăm serviciile UPC, tot noi să plătim tarife ca și cum totul a mers strună? Nu-i vorba, aici, despre cine știe ce sumă, dar, cu siguranță, este vorba despre o chestiune de elementar respect față de noi utilizatorii unor asemenea mod de a asigura, prin serviciile de mentenanță, asemenea (de) servicii.