Șerban Cionoff: Mulțumesc, 112!
Azi dimineață, în subsolul blocului nostru s-a iscat un incendiu. După toate probabilitățile, din cauza unei defecțiuni mai vechi la instalația electrică despre care noi, locatarii care avem acolo boxele, nu am știut. Cum-necum, fapt este că imediat după ce am văzut că în apartamente se ridică nori groși de fum am sunat la 112.
Și, ce să vezi?…
Nu numai că numărul de telefon nu prezenta ,,ocupat’’, așa după cum, din păcate, te-au obișnuit alte servicii publice pe tine,utilizatorul (așa cum, mai nou, te-au botezat niște manipulatori ai noii limbi de lemn) și nici nu te-au rugat să revii mai târziu, ci, prompt, operatoarea a preluat adresa și a trimis un echipaj. Echipaj SMURD (pompieri și salvare) care în numai 10 minute a sosit la fața locului și s-a pus pe treabă . Cam în același timp cu ei au venit și oamenii Poliției comunitare a sectorului 1, care, și ei, și-au făcut treaba cu seriozitate și calm, așa încât, în cam o oră, lucrurile și-au intrat în normal, iar oamenii s-au putut întoarce în siguranță acasă.
Am folosit cuvântul ,,calm’’ cu atât mai mult cu cât, pe când oamenii din blocul nostru, câți erau pe acasă la ora aceea, erau în stradă speriați și îngrijorați. Colac peste pupăză, tocmai când era lumea mai bulversată, au apărut și niște fătuci de la un post de televiziune specializat în băgarea spaimei în populație, chipurile!, ca să se documenteze la fața locului despre eveniment.
Numai că, de cum s-au dumirit că nu există nici pagube și nici morți și răniți, reporterițele lui pește prăjit și-au luat numaidecât tălpășița, foarte probabil către alte azimuturi de unde puteau scoate dintr-o năpastă motiv de ratting.
Pe bună dreptate, aș putea fi întrebat de ce am ținut morțiș să scriu despre asta, fiindcă, nu-i așa?, doar pentru asta sunt plătiți cei de la SMURD și de la Poliția Comunitară. Răspund: am cel puțin trei motive să fac acest lucru. Iată-le:
1. De mai multă vreme, SMURD-ul este ținta predilectă a unor anumite canale de (dez)informare care , pe pârtia deschisă de Traian Băsescu încearcă să discrediteze această entitate cu adevărat operativă și eficientă.
2. Nici Poliția Comunitară nu a scăpat de tot felul de hărțuieli din partea cam acelorași răspândaci de otravă mediatică, pe motiv că numai de asta nu aveam acum nevoie…
Situație în care nu cred că este chiar fără rost să scriu, aici, un cuvânt de mulțumire din partea locatarilor din Blocul B1 de pe strada Veronica Micle 24, pe care, cu maximă operativitate și cu multă pricepere, inimoșii oameni din cele două instituții i-au ajutat să scape de necazuri.
3. Cel de-al treilea motiv ține de niscai rațiuni de ordin terminologic, dar nu numai. Scriam ceva mai înainte că, în noua limbă de lemn, în loc de ,,beneficiari de servicii’’ se spune,,utilizatori de servicii’’. Vezi Doamne, schimbarea de termeni a fost făcută pentru că vorba asta ,,beneficiar’’ aducea aminte de triada: proprietar – producător-beneficiar din limbajul vremilor trecute. Nimic mai fals! Termenul ,,beneficiar de servicii’’ merge cât se poate de bine în economia de piață- eu unul aș spune că, mai ales aici!-, pornind de la realitatea că , dacă plătesc un anumit preț, atunci trebuie să și beneficiez de servicii de calitate. Pe când, să mă iertați dumneavoastră, ca,,utilizatori’’ suntem, de foarte multe ori, cam la mâna domnului patron de firmă sau a amploiaților săi, care îmi oferă cam ce vrea mușchii lor.
Adevăr simplu și dureros pe care mai în fiecare zi îl verificăm pe pielea noastră. Desigur, cei care suntem trecuți, în statistici, la capitolul,,cap de locuitor’’, fiindcă nu prea am motive să le plâng de milă celor care , cu adevărat, sunt beneficiarii capitalismului de cumetrie.
Iată, așadar, de ce am scrie aceste rânduri și le-am trimis cu toată încrederea spre publicare confraților de breaslă de la Agenția AM PRESS. Vechi și statornici prieteni de ale căror servicii beneficiez și beneficiem cu multă încredere și cu deosebit interes.
Așadar, pus și simplu: ,,Mulțumesc 112!’’