Aceste simptome arată că ai putea avea lipsă de magneziu

Magneziul are roluri complexe în organism, acest mineral fiind implicat, printre altele, în îmbunătăţirea digestiei şi în menţinerea echilibrului nervos şi muscular.

Magneziul este prezent în aproape toate celulele organismului, participând, printre altele, la numeroase reacţii enzimatice. Corpul uman conţine în jur de 25 g din acest mineral, 60% din el fiind stocat în oase, ajutând la menţinerea structurii acestora. Un sfert este folosit de muşchi, iar restul magneziului este repartizat la creier, inimă, ficat şi rinichi.

Acest mineral favorizează absorbţia calciului, contribuind la menţinerea şi consolidarea oaselor şi dinţilor, este implicat în relaxarea musculară, previne şi combate stresul, crampele, oboseala, insomniile, susţine sistemul imunitar şi normalizează ritmul cardiac. Totodată, reglează tranzitul intestinal, are rol antialergic şi antiinflamator şi participă la sinteza proteinelor şi la producerea de energie.

Necesarul zilnic de magneziu este de 360 mg (femei) şi 400 – 420 mg (bărbaţi). Sportivii au nevoie zilnic de 450-600 mg de magneziu.

Cum se manifestă carenţa
Ai putea avea lipsă de magneziu dacă ai frecvent stări de oboseală (chiar dacă te odihneşti suficient) sau de anxietare ori depresie, nervozitate, dureri de cap. Crampele musculare, palpitaţiile, dificultăţile de respiraţie, tensiunea arterială crescută, greaţă, lipsa poftei de mâncare, tulburările digestive (constipaţie, diaree) sunt alte simptome care ar putea fi puse pe seama lipsei de magneziu.

Continuarea aici