Adevărul din spatele vitaminei C. Descoperă în ce condiții favorizează cancerul

0 110

Numeroase studii si articole medicale au scos in evidenta numeroase beneficii pe care vitamina C le are asupra sanatatii, iar de aici pana la interesul crescut al oamenilor pentru acest nutrient nu a fost decat un pas. Asa am ajuns sa consumam cat mai multe alimente bogate in vitamina C, dar si sa luam suplimente. Problema e ca, nu se cunosc prea multe despre vitamina C sintetizata chimic, numita acid ascorbic (E 300).

Acidul ascorbic nu este o vitamina completa ci doar stratul exterior al complexului complet numit vitamina C asa cum se gaseste aceasta in natura. Complexul complet vitamina C asa cum este el regasit in alimentele naturale este compus din urmatoarele elemente: bioflavonoide, rutina (vitamina P), factorul K, factorul J, factorul P, tirozinaza, ascorbinogen si acid ascorbic. Toate elementele de mai sus trebuie sa fie prezente pentru ca organismul nostru sa poata absorbi si beneficia de vitamina C. Daca oricare dintre aceste parti lipseste, nu exista nicio vitamina C, nicio activitate de vitamina. Cand unele dintre ele sunt prezente, organismul se va baza pe propriile resurse pentru a reface diferentele, astfel incat intreaga vitamina sa poata fi prezenta. Acidul ascorbic este descris doar ca „invelisul antioxidant” al vitaminei C; acidul ascorbic protejeaza partile functionale ale vitaminei de oxidarea rapida sau de defectiuni.

Vitamina C sintetica nu protejeaza la fel ca vitamina C naturala. O dieta bogata in fructe si legume furnizeaza aproximativ 200 de miligrame de vitamina C zilnic – organismul unui adult are nevoie de 75-90 mg/zi , in timp ce consumul de doze de 1.000 de miligrame (un gram) a devenit o rutina, arata Daily Mail. In cel mai bun caz, asta ar putea fi doar o pierdere de bani. O ampla analiza publicata in 2008 a descoperit ca vitamina C din hrana, de pilda din citrice si ardei rosu, poate preveni infarctul si chiar reduce riscul de cancer la san in cazul femeilor cu istoric in familie al acestei boli. Dar acelasi studiu nu a descoperit un efect similar la cei care luau pilule cu vitamina C, potrivit Jurnalului European al Prevenirii si Bolilor Cardiovasculare.

Vitamina C care se produce in mod natural este gasita in fructe si legume. Se stie despre aceasta ca este o vitamina foarte sensibila. Este foarte usor distrusa la temperaturi ridicate, la expunerea la lumina, oxigen si chiar apa in sensul ca este o vitamina hidrosolubila (se dizolva in apa). De vreme ce pasteurizarea este o practica obisnuita in industria alimentara pentru a conserva alimentele si a ucide bacteriile, s-a ajuns la acest compromis numit acid ascorbic care sa inlocuiasca vitamina C din alimente in care este distrusa.
Acest lucru inseamna ca de fiecare data cand consumam doar acid ascorbic avem parte de „o amenintare” asupra sistemului imunitar. Astfel, ceva ce ar trebui sa intareasca sistemul imunitar de fapt il slabeste. Solutia este sa evitam alimentele care contin acid ascorbic sintetizat si sa ne luam doza de vitamina C din alimente crude, proaspete.
Printre alimentele bogate in vitamina C, care ne sunt disponibile se numara: măceșele, capsunile, citricele, kiwi, patrunjelul, broccoli, ardeii, fructele de padure, pepenele. Este important sa consumam aceste alimente in forma lor naturala , cruda, cat mai putin ajutata sau modificata de mana omului.

Sursa – sanatate.bzi.ro

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.