Ajută sau nu Vitamina C în pneumonii?

 

La primele semne de răceală, multe persoane trec pe suplimentele cu vitamina C.
Vitamina C a fost pentru prima dată recomandată pentru răceli începând cu 1970. Este un antioxidant pe care corpul îl folosește pentru a se menține puternic și sănătos, menținând sănătatea oaselor, a mușchilor, a vaselor de sânge și ajutând la formarea colagenului. O regăsim în fructele și legumele proaspete, în special în portocale și alte citrice. Se găsește ca supliment sub formă de pastile sau lichidă.

Vitamina C este studiată de mulți ani ca tratament posibil pentru răceli, dar și ca modalitate de a le preveni. Însă, cercetările de până acum nu sunt tocmai îmbucurătoare. Per total, s-au descoperit puține beneficii clare ale acesteia în prevenirea și tratarea răcelilor.

Distribuie prietenilor

O cercetare care a analizat sute de studii făcute asupra subiectului a arătat că cei care consumă zilnic vitamina C nu sunt protejați de răceli. În unele cazuri, însă, administrarea ei a dus la îmbunătățirea simptomelor. Atunci când vitamina a început să fie luată după ce simptomele răcelilor s-au instalat, nu au mai existat beneficii. Însă efectele s-au dovedit diferite în funcție de persoană.

Spre exemplu, la cei care aleargă și merg la maratoane, vitamina C luată zilnic a redus la jumătate riscul de a lua o răceală. Concluzia: cei care iau zilnic 0,2 grame de vitamina C nu vor avea mai puține răceli, însă vor fi mai scurte cu câteva zile. Chiar dacă nu vindecă răceli, vitamina C previne complicațiile lor, au mai arătat studiile: „Dacă iei vitamina C, riscul de complicații (pneumonie sau infecții la plămâni) scade”, spun cercetătorii, potrivit doctorulzilei.ro.

În general, această vitamină este sigură când este consumată din fructe și legume. Dozele prea mari de vitamina C din suplimente (peste 2.000 de mg pe zi la adulți) pot însă cauza pietre la rinichi, greață și diaree.
Vitamina care ne ferește de pneumonii. Pediatru: „O recomad după vârsta de 1 an”

La copii, vitamina C este extrem de importantă, fiind principalul motor al sistemului imunitar al copilului. Alimentele cu cel mai mare conținut de vitamina C sunt citricele, kiwi, ardeii verzi și roșii, căpșunile, tomatele, broccoli, cartofii (în special cartofii dulci), salata și legumele verzi, varza, fructele de pădure și ananasul. Vitamina C se elimină repede din organism, deci rar putem vorbi de consum excesiv.

Totuși, doza indicată copiilor nu trebuie să treacă de 500 de mg pe zi, pentru a evita tulburările digestive (diaree, dureri de burtă). „Recomand vitamina C după vârsta de un an, la cei mai micuți picături, la cei mai mari efervescentă. Dacă însă boala este asociată cu vărsături nu este cazul să se dea ”, spune Alexis Cochino, medic pediatru la Institutul de Ocrotire a Mamei și Copilului din București.