După ce vei citi acest articol, vei mânca zilnic OUĂ! Iată 12 motive pentru are ouăle sunt extraordinare!

 

Iți place să mănânci ouă? Cu siguranță acest aliment este cea mai practică, ieftină și versatilă metodă de a acumula proteine în organism.
Pe lângă faptul că te ajuta să obții necesarul zilnic de proteine – fiecare 85 de calorii provenite din ouă semnifică și 7 grame de proteine utile, spre exemplu, pentru masa musculară. Ele contin aminoacizi, antioxidanți și o mulțime de minerale.

1. Vei reduce riscul bolilor de inimă
Colesterolul LDL a devenit cunoscut drept colesterolul “nociv”, deoarece particulele de LDL, adică moleculele grase din care acesta este compus, se depun pe pereții arterelor și conduc la apariția arterosclerozei – practic “cauciucând” arterele. ( În contrast, particulele de colesterol HDL pot disloca moleculele grase de pe pereții arteriali). Însă nu toate particulele LDL sunt la fel, ci există subtipuri care diferă în mărime, studiile arătând că persoanele care au particule de LDl predominant mici și dense, prezintă un risc mai accentuat de a avea boli de inima, în comparatie cu cele ale caror particule de LDL sunt mai mari. Iata partea interesantă: chiar daca ouale tind să crească colesterolul LDL la unele persoane, cercetarile au aratat ca particulele LDL devin din mici si dense, mai mari, reducând astfel riscul de apariție a problemelor cardiovasculare.

Distribuie prietenilor

2. Îți vei îmbunatăți sistemul imunitar
Daca nu vrei să ai contact cu infecțiile, virusurile si bolile în general, adaugă unul sau doua oua dietei tale zilnice. Un singur ou mare contine aproape 1/4 din cantitatea de seleniu necesară zilnic organismului, un nutrient care ajuta sistemul imunitar și care poate regla nivelul hormonilor tiroidieni. În special copii ar trebui să consume ouă. Daca adolescenții și copii nu obțin cantitatea necesară de seleniu, ar putea dezvolta bolile Keshan si Kashin-Beck, doua afecțiuni care pot afecta inima, oasele și încheieturile.

3. Iți vei îmbunătăți colesterolul
Medicii acordă, în general, atenție nivelului de colesterolul bun (HDL) și celui de colesterol rău ( LDL). Un ou mare contine aproximativ 212mg de colesterol, însa asta nu înseamna ca ouale vor creste nivelul colesterolului rău din sange. Corpul produce in mod constant colesterol, iar mai multe lucruri arată că ouale pot, de fapt, sa îmbunatateasca colesterolul. Cum? Se pare ca ouale cresc nivelul de HDL , în timp ce ajută la mărirea moleculelor de LDL, făcându-l astfel mai puțin nociv.

4. Vei avea mai multă energie
Un singur ou conține 15% din cantitatea de vitamina B2 (riboflavină) necesară zilnic. Această vitamină joacă un rol fundamental în capacitatea organismului de metobilza hrana, transformând-o în energie.

5. Iți vei îmbunatati aspectul pielii și părului
Complexul de vitamine B ce se regăsește în o=ua este necesar pentru sănătatea pielii, părului, ochilor și a ficatului. Ouale sunt bogate in vitaminele B2, B5 si B12. Ele asigură și buna funcționare a sistemului nervos.

6. Vei avea senzația de sațietate și vei mânca mai puțin
Ouale reprezinta o extraordinara sursa de proteina de calitate, in comparatie cu alte produse cu care sunt comparate (ouale obtin scor perfect de 100). Mai multe cercetari au demonstrat efectul proteinelor asupra apetitului. Simplu spus, ele taie apetitul. Nu te va surprinde sa afli ca ouale ating scorul cel mai inalt pe o scara numita Indexul Satietatii, o scara legata de felul in care mancarea contribuie la senzatia de satietate.

7. Vei pierde în greutate
Pentru ca dau senzatia de sațietate, ouăle au fost asociate cu pierderea grăsimii. O studiu efectuat pe o perioada de 8 săptămâni a cerut unui grup de oameni să mănânce în fiecare dimineață ouă sau covrigi, alimente ce conțin o cantitate asemănătoare de calorii. Grupa care a consumat ouă a pierdut cu 65% mai mult din greutatea corpului.

Continuarea pe kilocalorii.ro