Foamea, inamicul cancerului și al îmbătrânirii premature. Faceți pauze alimentare în acest interval

 

Cheia menținerii greutății la un nivel normal, dar și a prevenirii unor boli precum cancerul și demența poate fi un regim în care postul negru alternează cu zilele în care vă alimentați normal

Postul intermitent, o dietă care face furori în SUA și în Marea Britanie, presupune alternanța între perioadele în care mâncați normal și cu cele în care nu puneți nimic în gură. Asta înseamnă să săriți peste o masă sau chiar să nu mâncați deloc timp de 24-48 de ore.

Distribuie prietenilor

Pentru începători, se recomandă pauze de minimum 8-12 ore (între micul-dejun și cină aveți voie să beți doar apă), însă „avansații” ajung la performanța de a mânca după regula „o zi da, o zi nu”. Postul intermitent sau „intermittent fasting” seamănă cu modul primitiv de hrănire al omului, care impunea înfometare în perioadele în care nu se găsea nimic de mâncare, urmată de „supraalimentație”, în special după vânătoare.
Cu toate acestea, dieta nu se adresează oricui, ci doar celor care știu să mănânce corect, și au exclus din alimentația lor junk-food-ul, dulciurile și grăsimile în exces. De asemenea, e contraindicată în gastrită, ulcer sau diabet.

Foamea, inamicul cancerului

Postul este și o soluție de încetinire a îmbătrânirii și de prevenire a anumitor boli. În perioadele în care organismul nu primește mâncare sau primește cantități mici, reușește să controleze producția de radicali liberi sau alte substanțe responsabile de apariția anumitor boli cronice, precum hormonul IGF-1. Acesta este responsabil de multiplicarea necontrolată a celulor, proces ce stă la baza dezvoltării tumorilor canceroase. „În perioadele de post, celulele nu se mai înmulțesc în același ritm amețitor, accentul e pus mai mult pe repararea țesuturilor. Multiplicarea celulelor la foc continuu este benefică, dar asta atunci când ești copil și trebuie să te dezvolți.
La maturitate, există risc de îmbolnăvire”, este teoria lansată de profesorul Valter Longo, directorul Institutului de Longevitate din cadrul Universității South California, susținător fervent al regimului. Restricțiile calorice au fost asociate cu încetinirea procesului de îmbătrânire și, implicit, reducerea riscului de boli cardiovasculare. Potrivit unui studiu publicat în 2010, în „Experimental Gerontology”, postul intermitent poate crește producția de sirtuine, proteine care previn deterioarea celulară și inhibă secreția unor enzime implicate în procesul de îmbătrânire. Un alt studiu efectuat de cercetători de la Universitatea din Catania, Italia, a demonstrat că postul poate crește rezistența la stres și, implicit, la toate procesele degenerative aduse de acesta.

Sursa – doctorulzilei.ro