Insomnia e semn că îți lipseste această vitamină!

Majoritatea populatiei sufera de deficiente de vitamine, motiv pentru care oamenii se imbolnavesc frecvent, se vindeca destul de greu, au modificari bruste ale dispozitiei, se simt apatici si lipsiti de energie.
Nu este deloc exagerat sa spunem ca multe dintre problemele noastre s-ar putea rezolva cu o simpla cura de vitamine si minerale.

Vitamina de care aveti nevoie
Sunt mai multe vitamine a caror deficienta poate influenta negativ calitatea somnului, insa cea pe care ne vom concentra in acest articol este vitamina B12.
Vitamina B12 este cea care produce celulele rosii ale sangelui (impreuna cu fierul).
Mai departe, celulele rosii transporta oxigenul in corp si asigura buna functionare a creierului. In plus, in timp ce dormim, ajuta la formarea ADN-ului. Mai mult, vitamina B12 lucreaza cot la cot cu melatonina, hormonul somnului.

Se recomanda consumul a 2.4 miligrame de vitamina B12 pe zi pentru a fi siguri ca beneficiem de toate proprietatile ei.
Ceea ce puteti face este sa cresteti consumul de alimente bogate in vitamina B12 cum ar fi mai toate tipurile de carne, pestele, oaule si produsele lactate. Veganii ar face bine sa ia suplimente. In plus, este bine sa va preocupati de fauna stomacului si sa consumati alimente cum ar fi iaurtul sau bacterii sanatoase.
Alte vitamine si minerale
Sunt si alte vitamine care au un rol important pentru sanatatea noastra si, implicit, pentru sanatatea somnului nostru. Nivelul scazut de vitamina D a fost deseori asociat cu insomnia, asa ca, daca vi se spune ca aveti deficienta de vitamina D, este bine sa luati suplimente.
Zincul si magneziul sunt, de asemenea, importante pentru somn si ne ajuta sa avem un somn mai profund si mai calitativ.
Anumite alimente, cum ar fi cireșele, actioneaza ca adevarate pastile de somn pentru ca sunt bogate in melatonina. Alte alimente, cum ar fi curcanul, sunt bogate in triptofan, la randul lui foarte bun pentru imbunatatirea calitatii somnului.
In plus, un nivel scazut al potasiului poate cauza aparitia crampelor care, cu siguranta, nu ne vor lasa sa dormim cum trebuie pe timp de noapte. Pentru reglarea nivelului de potasiu din corp este bine sa consumam cat mai multe legume verzi.
SURSA: www.yourstylishlife.com
Traducere si adaptare: Echipa Dr. Andrei Laslau. Citește întregul material pe acest site!