Semne care arată că suferi din pricina DEFICIENȚEI de MAGNEZIU

 

Magneziul este cu siguranta unul dintre cele mai importante minerale din corpul nostru, acesta fiind folosit de toate organele, in special de inimă, muschi si rinichi. Daca suferi din pricina oboselii cronice si a starii de slabiciune, de spasme ale muschilor, etc, s-ar putea sa ai un NIVEL SCAZUT de MAGNEZIU in corp.

Magneziul este de obicei setat la nivelul oaselor si al organelor, de unde este utilizat in cadrul proceselor biologice variate. Tocmai de aceea, deficienta sa nu poate fi testata printr-o simpla analiza de sange, aceasta fiind aproape irelevanta, atunci cand vorbim de masurarea nivelului de magneziu in organism. Tocmai de aceea, lipsa acestui mineral este cunoscuta si sub denumirea de „deficienta invizibila”.

Distribuie prietenilor

Un adult ar trebui sa consume intre 310 si 400 de miligrame de magneziu pe zi, au declarat cercetatorii.

Se pare ca rolul magneziului in sanatate a fost subestimat pana acum, acest mineral fiind prezent in peste 300 de tipuri de enzime din organism, avand un rol important in procesele de detoxifiere. Magneziul este necesar pentru:

– activarea muschilor si a nervilor
– responsabil cu degajarea energiei in organism, prin activarea adenozinului trifosfat (nucleotide care stocheaza si transporta energia in celule)
– ajuta la digerarea proteinelor, carbohidratilor si grasimilor
– este „precursorul” serotoninei, un important neurotransmitator

 

Semne care arată că suferi din pricina deficientei de magneziu: scaderea apetitului, dureri de cap, greata, oboseala si slabiciune, dureri musculare si crampe, schimbari de personalitate, atacuri de anxietate și de panică, astm, cheaguri de sânge, boli intestinale, cistita, depresie, diabet, oboseala, bolile de inima, hipertensiune, hipoglicemia, insomnie, boli hepatice, osteoporoza, carii dentare.

Rolul Magneziului in CANCER, DIABET si alte boli cronice

Desigur ca majoritatea oamenilor nu iau in calcul magneziul, atunci cand se gandesc la PREVENTIA BOLILOR CRONICE, desi acesta joaca un rol esential.

Cantitatile mari de magneziu reduc riscul de a suferi variatii ale glucozei si ale insulinei si incetinesc progresul diabetului, de exemplu.

MAGNEZIUL scade riscul de a face CANCER, iar un studiu american arata ca un consum ridicat duce la scaderea tumorilor la nivel colorectal. Cercetarile au mai aratat ca daca se creste cu 100 mg consumul de magneziu, riscul de a dezvolta tumori la nivel colorectal scade cu 13%.

Vegetale care contin MAGNEZIU

Algele si plantele cu frunze verzi (inchise) cum ar fi spanacul si varza kale pot fi surse excelente de magneziu. La fel se intampla si cu fasolea, nucile, semintele ( cele de dovleac, floarea-soarelui sau susan). Avocado contine magneziu, de asemenea. Daca iti este greu sa consumi atatea „verzituri” pur si simplu transforma-le in sucuri.

Mai mult pe suntsanatos.ro