Alimentele care ajută considerabil functiile rinichilor. Îți sunt la îndemână

Rinichii sunt organe vitale interne situate în partea superioară a abdomenului, cu rol principal de a filtra sângele şi de a elimina prin urină substanţele dăunătoare sau inutile organismului.
Rinichii sunt organe pereche, situaţi de o parte şi de alta a coloanei vertebrale, care reglează compoziţia urinei, presiunea sanguină, raportul baze-acizi(pH), mineralizarea osoasă şi procesul de formare a globulelor roşii în măduva osoasă.
Pentru a menţine rinichii sănătoşi sau pentru a-i trata de diferite afecţiuni, este foarte important să acordăm atenţie alimentaţiei.
Persoanele care suferă de boli renale cronice (au un risc mai mare de a dezvolta boli cardiovasculare) sau urmează dializă sunt sfătuite să consume alimente bogate în antioxidanţi, care ajută la neutralizarea radicalilor liberi şi implicit, a menţinerea sănătăţii rinichilor:

Varza

Varza este bogată în fitochimicale, compuşi chimici care ȋmpiedică acţiunea negativă a radicalilor liberi. Totodată, fitochimicalele protejează organismul impotrva cancerului, susţinând, de asemenea, sănătatea sistemului cardiovascular.
Sulforafanul previne sau chiar stopează creşterea celulelor canceroase. Un alt motiv pentru care varza ar trebui introdusă în dieta pentru sănătatea rinichilor este conţinutul scăzut de potasiu, ea fiind recunoscută ca fiind foarte bună pentru bolnavii de rinichi care urmează dializă.

Ceapa

Ceapa albă sau roşie ajută la scăderea colesterolului, conţine vitamine şi minerale, şi este excelentă pentru întărirea sistemului imunitar.
Totodată, această legumă este bogată în flavonoide, îndeosebi quercetină, un antioxidant puternic care scade riscul apariţiei bolilor de inimă şi protejează împotriva multor tipuri de cancer. Cu un conţinut redus de potasiu şi o sursă adecvată de crom, ceapa ajută la metabolizarea glucidelor, grăsimilor şi proteinelor, fiind recomandată cu încredere în dietele pentru boli renale.

Merele

Consumul regulat de mere cu coajă (în special cele roşii) ţine la distanţă afecţiunile inimii, reduce riscul de cancer şi menţine rinichii sănătoşi.
Merele reduc colesterolul, reduc constipaţia, protejează împotriva bolilor cardiovasculare şi sunt bogate în compuşi cu rol antiinflamator.
Citește mai mult pe  – Sănătosvalley.ro

loading...

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.