Atragerea potențialilor clienți printr-o strategie de conținut

ampress.ro

Website-ul este oglinda afacerii tale în medul online. Toate informațiile pe care le oferi utilizatorilor cât și modul în care le prezinți pot influența direct decizia de cumpărare. Cu siguranță toți antreprenorii își doresc ca utilizatorii să fie cu atât mai îndemnați de website pentru a achiziționa produsele sau serviciile lor. 

Însă ce se întâmplă atunci când nu intră utilizatorii pe website? O strategie de conținut SEO este soluția!

Textele care răspund la potențialele întrebări ale utilizatorilor și care te ajută în același timp să îți indexezi mai bine site-ul pot diferenția afacerile intre ele. Oferindu-le celor interesați informațiile de care au nevoie, încrederea în afacerea ta poate crește. În plus, își pot aminti numele afacerii tale atunci când vor fi gata să achiziționeze produse/servicii similare cu ale tale!

Cum creezi strategia de conținut? 

Crearea unei strategii de conținut personalizate afacerii tale presupune un întreg proces. Acest proces poate fi pus la punct cu ușurință de o agenție SEO.

Primul pas este să descoperi ce posibile nedumeriri ar putea avea oamenii legate de produsul/serviciul tău. Vom lua cazul unui magazin online care vinde încălțăminte. Câteva nedumeriri ar putea fi legate de îngrijirea acestora, ce tip ar putea alege pentru diferite evenimente și multe altele. 

Însă cum descoperi toate aceste posibile întrebări ale oamenilor? Poți cerceta aceste nedumeriri prin instrumente de cercetare a subiectelor căutate și relevante afacerii tale. O altă variantă ar fi să cauți amănunțit forumuri și grupuri de discuții în care se află oameni interesați de produse ca ale tale. Acolo poți găsi întrebări la care poate nu au răspuns alte afaceri ca a ta.

Odată ce ai aflat întrebările oamenilor sau temele de discuție care i-ar interesa, este timpul să treci la următorul pas. Acesta presupune cercetarea termenilor de căutare cei mai populari, potriviți afacerii tale. Câteva exemple pentru magazinul online de încălțăminte ar putea fi ,,pantofi damă’’ sau ,,cizme lungi’’, spre exemplu. 

Respectând practici SEO în scrierea textului tău și incluzând acești termeni, algoritmul Google va considera conținutul tău relevant. Astfel, vei putea obține o poziție mai ridicată pe paginile de rezultate. Este nevoie de un echilibru între conținutul scris pentru utilizator și cel pentru algoritmul Google.

Ia în calcul mereu nevoile utilizatorului și temele care l-ar putea interesa. Poți obține mai mult de la scrierea de conținut decât să ajungi printre primele poziții: să crești gradul de încredere în afacerea ta, iar utilizatorii să îți devină clienți atunci când sunt pregătiți. 

Un alt aspect important este să publici noi articole la o perioadă bine stabilită. Nu îți neglija blogul deoarece tot efortul depus poate fi irosit. Ar fi păcat să ai utilizatori care caută informații pe website-ul tău regulat însă renunță deoarece nu mai publici nimic nou.

Deși publicarea noilor articole este recomandată, nu neglija nici articolele vechi. ,,Reciclarea’’ acestora este o practică favorizata de către algoritmul Google. Actualizează informațiile din vechile articole astfel încât cine le citește să primească informații corecte și de actualitate. Nu poți știi când potențialii clienți îți citesc articolele fară să știe că sunt vechi!

Nu ai idee despre ce poți scrie? O tactică bună este să te folosești de anotimpuri, trenduri și sărbători. Spre exemplu, în luna februarie poți publica un articol legat de cadouri pentru femei. Se apropie vara? Scrie un articol despre cele mai comode sandale și îngrijirea acestora. 

Scrierea de conținut, la fel ca alte practici SEO, trebuie efectuată corect și constant pentru rezultate optime. Poate fi un proces destul de complex mai ales dacă nu te descurci cu scrisul. Alegând servicii SEO, îți poți ușura activitățile de zi cu zi având timp să te concentrezi pe afacerea ta. Astfel, poți ajunge pe primele poziții și atragi un public interesat către website-ul tău.

Parteneri