Cât de sănătoase sunt bananele. Cine ar trebui să se ferească de ele

Se ştie despre banane că sănătoase pentru că au mult potasiu şi fibre. Potasiul ajută la menţinerea sănătăţii cardiovasculare, iar fibrele sunt utile pentru o digestie sănătoasă.

Potasiul funcţionează împreună cu sodiul pentru a regla echilibrul hidric al organismului şi a normaliza ritmul cardiac. Mineralul acţionează în interiorul celulelor, iar sodiul doar în afara acestora. Funcţiile nervoase şi musculare sunt afectate atunci când echilibrul sodiu-potasiu este stricat.

Hipoglicemia – nivelul scăzut de zahăr din sânge – duce la pierderi de potasiu, la fel şi posturile îndelungate şi diareea severă. Stresul mental şi cel fizic duce la o deficienţă de potasiu.
Câte banane este sănătos să mâncăm

Distribuie prietenilor

Deşi nicio doză zilnică de potasiu nu a fost stabilită, se consideră că între 4,7 grame este un aport zilnic suficient pentru un adult sănătos. O banană de mărime medie conţine 450 de miligrame de potasiu. Aşadar, dacă vă plac bananele puteţi obţine întreaga doză de potasiu consumând zece fructe în fiecare zi.

Ce mai face acest mineral-minune? Potasiul ajută creierul să primească mai mult oxigen, scade tensiunea arterială şi reduce rissul de boli cardiovasculare şi de atac vascular-cerebral. Totodată, ajută organanismul să elimine deşeurile.

Persoanele care obişnuiesc să bea multă cafea se por trezi în situaţia în care se simt obosiţi din pricina pierderilor de potasiu.

Creşterea consumului de potasiu concomitent cu reducerea aportului de sodiu alimentar poate fi de folos în reducerea incidenţei bolilor cardiovasculare.

Bananele mai conţin, printre altele, cantităţi importante de vitamina B6, vitamina C, vitamina A şi magneziu.

În literatura de specialitate se menţionează că bananele reduc riscul de apariţie a cancerului de colon, de sân şi a carcinomului renal.

Mai mult pe frunza-verde.ro