AM Press Logo
Muzeul Pietrei

Guvernul a redactat ordonanța împotriva creșterii prețurilor

Guvernul României a elaborat o primă variantă a proiectului de Ordonanță de Urgență (OUG) care urmărește plafonarea adaosului comercial, pentru combaterea creșterii excesive a prețurilor la produsele agricole și alimentare, precum și la îngrășăminte, furaje și pesticide, având în vedere contextul economic și geopolitic actual. Proiectul a fost propus ca un mecanism de protecție socială care să asigure stabilitatea prețurilor la produsele agricole și alimentare.

Potrivit antena3.ro, în OUG-ul care e în vigoare, plafonarea la adaos la distribuitor era de 5%. Acum e propus 10%, dar dacă sunt mai mulți distribuitori pe lanț, cumulat trebuie să fie 10%.

Prevederile proiectului de OUG care reglementează extinderea plafonării adaosu­rilor comerciale la toate pro­dusele agricole şi alimentare:

– cota de adaos comercial practicată în mod cumulat pe întreg lanțul de distribuție, indiferent de numărul distribuitorilor de pe lanț, este de maximum 10% față de prețul de achiziție, la care se adaugă cheltuieli directe și indirecte ale distribuitorului.

– cota de adaos comercial practicată de comerciant la vânzarea cu amănuntul și cash and carry este de maximum 20% față de prețul de achiziție, la care se adaugă cheltuielile directe și indirecte ale comerciantului; în cota de adaos comercial de maximum 20% vor fi incluse și remizele și ristumele.

Pentru produsele agricole și alimentare, care intră pe teritoriul României și nu sunt introduse în procesul de procesare/abatorizare sau care intră doar în procesul de porționare, respectiv ambalare, cota de adaos comercial este de maximum 5% față de prețul de achiziție, la care se adaugă cheltuielile directe și indirecte (astea sunt produsele din import pe care noi nu le mai procesam, doar le împachetăm)

Comercianților/ distribuitorilor le este interzis să delisteze produsul aparținând unui furnizor pentru care livrarea se realizează cu respectarea clauzelor contractuale negociate de părți, pentru a introduce în oferta sa un produs din aceeași categorie de produse, achiziționat la un preț mai mare de la un alt furnizor.

Continuarea aici

Powered by VA Labs
© 1991- 2024 Agenția de Presă A.M. Press. Toate drepturile rezervate!