Strategii pentru rezultate mai bune din campaniile PPC. Aplică-le chiar de astăzi!

Strategii pentru rezultate mai bune din campaniile PPC

Publicitatea plătită nu poate lipsi din mixul de marketing pentru un magazin online sau pentru o afacere care se folosește de mediul digital pentru a obține clienți sau leaduri. Cu toate acestea, campaniile plătite pot fi desfășurate doar în anumite momente din an, când utilizatorii sunt mai predispuși să facă achiziții, sau pot fi derulate constant, în funcție de bugetul avut la dispoziție și tipul de afacere. 

Oricare ar fi categoria în care se încadrează businessul tău, un lucru este cert: pentru a obține rezultate bune, campaniile PPC ar trebui optimizate corect. Doar în felul acesta se poate obține un ROI care să motiveze continuarea campaniei și investiția în publicitatea plătită. Există mai multe strategii pentru optimizarea campaniilor PPC și tehnici care pot fi aplicate pentru a îmbunătăți performanțele obținute, iar din acest articol vei afla trei dintre ele. 

Campanii PPC cu ROI bun – tehnici și strategii pe care să le aplici și TU!

Strategii pentru rezultate mai bune din campaniile PPC 1

  • Landing pages localizate

Această primă tehnică este pentru afacerile care au magazine fizice, showroom-uri, practic o locație fizică în care pot atrage vizitatori. Folosirea de landing pages localizate presupune crearea în site a unor pagini specifice pentru fiecare locație în parte și promovarea acestora prin reclame PPC folosind cuvinte cheie targetate pe locația respectivă. Promovarea în acest fel a serviciilor sau produselor pe care le oferi asigură o mai mare rată de click și crește șansele posibilității încheierii unei conversii – utilizatorii sunt direct interesați de ceea ce oferi și au nevoie de acele produse sau servicii într-o anumită zonă. 

Spre exemplu, dacă ai un cabinet stomatologic în sectorul 1 și un cabinet stomatologic în sectorul 4, fiecare dintre acesta ar trebui să aibă propria pagină în site-ul tău și să fie promovate cu cuvinte cheie care conțin „sector 1” și „sector 4”. Astfel, când un utilizator va căuta în Google, de exemplu, „cabinet stomatologic sector 1”, va găsi cabinetul tău și tu vei avea siguranța că acesta este direct interesat de serviciile pe care le oferi, dar și de locația în care cabinetul tău se află.

Vei elimina astfel situațiile în care plătești pentru click-uri venite din anunțuri generaliste, care nu oferă utilizatorilor toate informațiile relevante. Spre exemplu, dacă nu optimizezi anunțurile PPC cu locația în care te afli, un utilizator poate că va da click pe anunțul tău, dar când va vedea că ar trebui să parcurgă un drum lung până la tine, se va răzgândi și va căuta o afacere care oferă servicii mai aproape de el.  

  • Extensii folosite inteligent

Extensiile anunțurilor sunt poate cea mai simplă cale de a crește rata de click și de a oferi utilizatorilor mai multe variante de pagini pe care le-ar putea accesa, pagini strâns legate de cuvintele cheie pentru care anunțul este optimizat. Pentru ca extensiile să crească performanța anunțurilor PPC ar trebui să fie atent selectate și gândite din punctul de vedere al utilizatorului. 

Spre exemplu, dacă ai un magazin de încălțăminte și promovezi pagina de „pantofi cu toc”, poți adăuga ca extensii categoriile din site de pantofi cu toc subțire, pantofi cu toc gros, pantofi cu toc mic și pantofi cu toc înalt. Astfel, dacă un utilizator are o preferință pentru pantofii cu toc gros, va da click direct pe extensia care îl trimite pe acea pagină, nu va mai pierde timpul căutând această subcategorie în site sau poate crezând că nu oferi astfel de produse dacă nu ai un meniu intuitiv sau filtre corect poziționate în site. 

De asemenea, dacă ai un site de servicii poți folosi extensiile pentru a oferi utilizatorilor mai multe informații cu un singur click. Poți adăuga linkuri către pagina de contact, pentru ca acestora să le fie ușor să te găsească, către pagina „despre noi”, pentru a le oferi mai multe informații despre afacerea ta, către pagina cu echipa, pentru a-i convinge că vor interacționa cu specialiști etc. 

Practic, extensiile sunt instrumente foarte utile pentru a promova mai multe pagini din site-ul tău, dar trebuie să fii atent ca aceste pagini să fie relevante pentru căutarea făcută de utilizator, să existe o oarecare legătură între pagina principală promovată și extensiile alese. Poți citi aici mai multe despre acest topic!

  • Liste cuprinzătoare de cuvinte cheie negative

Lista de cuvinte cheie negativă nu ar trebui ignorată dacă îți dorești rezultate surprinzătoare din PPC. Totuși, pentru a avea un real impact, este nevoie ca această listă să fie cuprinzătoare, să aibă în vedere cuvinte cheie care nu au intenție tranzacțională sau nu reprezintă cu exactitate produsele sau serviciile pe care tu le oferi. Această procedură, făcută corect, te va ajuta să îți optimizezi bugetul campaniilor și să îți îndrepți sumele pe care le ai la dispoziție către click-urile generatoare de venituri, cele care au o intenție clară de achiziție în spate. 

Deși poate părea dificil să compui o listă cuprinzătoare de cuvinte cheie negative, dacă vei face puțin research înainte, vei vedea că lucrurile nu sunt atât de dificile. Trebuie să ai în vedere care sunt termenii căutați în Google, să cunoști intențiile utilizatorilor în momentul în care fac anumite interogări în motorul de căutare și să te asiguri că anunțurile tale vor fi afișate doar atunci când există un interes real pentru o achiziție.  

Nu putem uita nici de lista principală de cuvinte cheie – aceasta necesită la fel de multă atenție din partea ta. Este important să îți optimizezi campaniile pentru acele cuvinte cheie care îți pot aduce trafic calitativ pe site, fără să fii nevoit să licitezi foarte mult pentru ele. Poți citi online mai multe despre cum funcționează licitarea în Google Ads și ce poți face pentru a te asigura că bugetul tău este cheltuit pentru cel mai bun ROI.

Strategii pentru rezultate mai bune din campaniile PPC 2

Acestea au fost doar trei strategii pe care le-ai putea aplica pentru a obține cele mai bune rezultate din campaniile PPC. Bineînțeles, există multe altele – de la testarea A/B, la o strategie de remarketing și copywritingul de calitate, a obține rezultatele dorite din promovarea plătită nu trebuie să fie un obiectiv de neatins. Esențial este să experimentezi cât mai mult cu opțiunile pe care le ai la dispoziție, să îți cunoști publicul țintă și să înțelegi felul în care acesta gândește și care sunt etapele prin care trece înainte de a face o achiziție.

Sursa foto: Freepik.com

Parteneri