• Home
  • Sănătate
  • Un medic, triatlonist la 83 de ani, împărtășește reţeta sănătăţii sale: Patru principii-cheie ale dietei

Un medic, triatlonist la 83 de ani, împărtășește reţeta sănătăţii sale: Patru principii-cheie ale dietei

medic triatlonist

Un medic și triatlonist în vârstă de 83 de ani, care la 40 de ani a luat decizia să-şi schimbe regimul de viaţă, a împărtășit principiile unei diete despre care crede că l-au ajutat să trăiască o viață lungă și sănătoasă, informează Business Insider, potrivit adevarul.ro.

Joseph Maroon, neurochirurg la Centrul Medical al Universității din Pittsburgh și editorialist la Global Aging Consortium, a declarat că, la 40 de ani, din cauza stilul de viaţă, ajunsese în situaţia în care obosea urcând doar un rând de scări. „Nu eram în formă, trăiam cu mâncare de tip fast-food și nu făceam exerciții fizice”, a scris el pe site-ul său. Acum, la 83 de ani, participă cu succes la triatlon.

În acel an, tatăl său a murit, iar sănătatea sa fizică și mentală a atins pragul de jos. Dar, după ce un prieten i-a sugerat să încerce să iasă din depresie, a început să facă schimbări graduale în stilul de viață, făcând mai multe exerciții fizice și mâncând mai bine.

La 53 de ani, s-a înscris la primul său triatlon Ironman și de atunci a terminat opt în total. Anul trecut, Maroon s-a clasat pe locul al doilea la categoria sa de vârstă pentru triatlonul de la Jocurile Naționale pentru seniori din 2022.
Joseph Maroon folosește patru principii alimentare cheie pentru a-și spori sănătatea și longevitate, care includ urmarea unei diete de tip mediteranean și consumul de cât mai puțin zahăr.

Iată care sunt sfaturile medicului neurochirurg pentru cei care vor să-şi îmbunătăţească starea de sănătate şi să se se bucure de o bătrâneţe frumoasă.

Urmează o dietă în stil mediteranean
Medicul mărturiseşte că urmează dieta mediteraneană, despre care US News & World Report a spus că este cel mai bun mod de a mânca timp de șapte ani la rând.

Nu este o „dietă” în sensul clasic, ci reprezintă un mod de alimentație care se axează mai degrabă pe alegeri sănătoase decât pe restricții. Este bazată în principal pe plante și se concentrează pe alimente integrale, inclusiv fructe, legume, cereale integrale, fasole, leguminoase și grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline. Include şi pește gras și carne roșie, dar doar ocazional.

Această dietă a fost asociată cu o multitudine de beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc mai mic de boli de inimă, cancer și Alzheimer.

Evită alimentele ultraprocesate
Alimentele ultraprocesate, sau UPF, sunt realizate cu ajutorul unor tehnici dificil de recreat acasă și pot include aditivi precum săruri, zaharuri și grăsimi saturate, potrivit scalei NOVA, care clasifică alimentele în funcție de cât de procesate sunt.

UPF-urile au fost legate de un risc crescut de boli, inclusiv cancer, demență și boli cardiovasculare.

Evită acizii grași
Grăsimile pot crește nivelul de colesterol LDL „rău” sau lipoproteină cu densitate scăzută din sânge, în timp ce scad nivelurile de HDL „bun” sau lipoproteinele cu densitate mare. Acest lucru poate crește riscul de boli de inimă și accident vascular

Mănâncă mai puțin zahăr
Cea mai sănătoasă dietă implică „evitarea multor lucruri pe care oamenilor le place să mănânce”, a spus Maroon, inclusiv zahărul.

Parteneri